Hej,
Tänkte fråga om råd från er som har betydligt bättre koll på husvård en vad jag har, alla tips uppskattas=)
Har insett att ett rör från Värmepumpen har stått och läckt under en längre tid och jag antar att det är det som lett till fukt i väggarna och en del mögel. Har lyckats bli av med möglet men har nu uppmätt värden som ligger mellan 10-30% fukt i väggen vilket jag förstår inte är något bra.
Så den stora frågan är, vilka åtgärder bör jag nu vidta för att torka ut?
Röret är förövrigt tätat, bara för att ha sagt det=)
Bifogar lite bilder som visar hur de ser ut.
Stort tack på förhand och för ett grymt forum!
Tänkte fråga om råd från er som har betydligt bättre koll på husvård en vad jag har, alla tips uppskattas=)
Har insett att ett rör från Värmepumpen har stått och läckt under en längre tid och jag antar att det är det som lett till fukt i väggarna och en del mögel. Har lyckats bli av med möglet men har nu uppmätt värden som ligger mellan 10-30% fukt i väggen vilket jag förstår inte är något bra.
Så den stora frågan är, vilka åtgärder bör jag nu vidta för att torka ut?
Röret är förövrigt tätat, bara för att ha sagt det=)
Bifogar lite bilder som visar hur de ser ut.
Stort tack på förhand och för ett grymt forum!
Det kommer att torka av sig själv, men vill du skynda på processen sätter du en fläkt (vilken som helst) som blåser på väggen så kommer fukten att dunsta fortare.
Sen måste ju den nu fuktigare luften kunna ventileras bort.
Sen måste ju den nu fuktigare luften kunna ventileras bort.
Liknande trådar
-
Platon eller klinkers i inbyggd källare med fuktproblematik?
Miljö & Hälsa -
Hur ska man hantera en fuktskada i en matkällare med blåbetong
Byggnadsvård -
Puts i källare, fukta eller slamma väggen?
Byggmaterial & Byggteknik -
fukt i mellanväggen i källaren
Grund & Markarbeten -
Har avsluta kabelskyddsrör mot husväggen under mark utan att få fukt in i källaren?
El