Hej
Jag är ”halvvägs” i bygget av ett litet garage och har redan fuktproblem( kanske).
Platta på mark( isolerad), en ram med lecablock, putsade båda sidorna.
I ena hörnet är det 6 skift högt för att lyfta fasaden bort från berget bakom.
Vid regn och blåst tränger det fram fukt, speciellt längs övergången mellan platta och mur.
Ingen fasad ännu utan endast vindskyddsfolie.
Jag tolkar det som att vattnet rinner längsfolien och letar sig in i lecablockets ovansida och sedan tränger ut i botten när det blir mättat.
Är det rimligt?
Jag är ”halvvägs” i bygget av ett litet garage och har redan fuktproblem( kanske).
Vid regn och blåst tränger det fram fukt, speciellt längs övergången mellan platta och mur.
Jag tolkar det som att vattnet rinner längsfolien och letar sig in i lecablockets ovansida och sedan tränger ut i botten när det blir mättat.
Är det rimligt?
Man brukar göra färdigt utsidan så att man har tätt hus innan man funderar på insidan.K Krypstocken skrev:Hej
Är det rimligt?
Om utsidan är tät och man får fukt på insidan så kan man börja fundera och spåra vart ifrån fukt kommer.
Utsidan blir klar till helgen
Hej
En liten uppdatering.
Putsen är definitivt inte tät, garaget är klart sånär som på eluttag och frostvakt men det tränger in fukt efter storm/regn.
Det är tunt med puts, kanske 5mm.
Vattenglas applicerat på utsidan, 2 omgångar med spädning 1+3 och en gång outspädd.
Hade ni putsat en gång till?
En liten uppdatering.
Putsen är definitivt inte tät, garaget är klart sånär som på eluttag och frostvakt men det tränger in fukt efter storm/regn.
Det är tunt med puts, kanske 5mm.
Vattenglas applicerat på utsidan, 2 omgångar med spädning 1+3 och en gång outspädd.
Hade ni putsat en gång till?