X
Hej! Har nyligen installerat ett begagnat ftx heru 75 från ca 2002. Jag har följande temp, känns rimligt. Jag mäter med telldus termometrar som jag placerat i ftx lådan.

Frånluft 23.4
Avluft 3.8
Dvs tar ut 20 grader av frånluft en?

Uteluft - 2.7
Tilluft 19.3
Dvs värmer uteluften 22 grader?

Finns säkert mätnogrannhetsproblem, vet att rotormotorn tillför lite värme, kanske är det de extra 2 graderna ?

Har ingen förvärmare på den.

Fläktarna körs i normalläge .

• Skärmklipp visar temperaturavläsningar från olika rum och ventilationsflöden i ett HVAC-system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite värmeläckage från bostaden till rören och FTX aggregatet som värmer upp lite extra.

Har du kamin i sovrummet med +38?

X
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det är lite värmeläckage från bostaden till rören och FTX aggregatet som värmer upp lite extra.

Har du kamin i sovrummet med +38?
Kamin i v-rum, har fläkt som suger därifrån och fördelar ut till sovrum,därav 38 från ett sådant spirorör.

X Xious skrev:
Hej! Har nyligen installerat ett begagnat ftx heru 75 från ca 2002. Jag har följande temp, känns rimligt. Jag mäter med telldus termometrar som jag placerat i ftx lådan.

Frånluft 23.4
Avluft 3.8
Dvs tar ut 20 grader av frånluft en?

Uteluft - 2.7
Tilluft 19.3
Dvs värmer uteluften 22 grader?

Finns säkert mätnogrannhetsproblem, vet att rotormotorn tillför lite värme, kanske är det de extra 2 graderna ?

Har ingen förvärmare på den.

Fläktarna körs i normalläge .
Hej! Jag bara undrar vilket system / app osv. du använder til att mäta temperaturer osv, indgår det i et ftx system eller? Funderar själva att installera ftx non gång men inte just nu..:)

P preben89 skrev:
Hej! Jag bara undrar vilket system / app osv. du använder til att mäta temperaturer osv, indgår det i et ftx system eller? Funderar själva att installera ftx non gång men inte just nu..:)
https://telldus.com/se/

• Gilla
preben89
  • Laddar…
E etompau skrev:
[länk]
Tack ! Ska se om jag kan fatta hur det funkar :)

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.