Undrar om det är någon som har använd denna utrustning och som kan förklara vad och hur detta fungerar. Måste man har "nätverk" i hela huset? Är det vanliga telefoner man använder. Jag är tacksam för all info jag kan få.

Produkten som skall anslutas i vårt bostadsområde heter Fiber2home och mer info finns på www.direktronik.se och www.orexis.se

Mediakonverters menar du?

ska du ha fiber i hela huset?

Fiber2home är väll ingen operatör? utan gör hårdwara typ mediakonverters o liknande..?

Mediakonverter omvandlar från optiksa signaler (fiber) till Elektriksa (tex RJ45 Ethernet)

Ofta har man fiber till huset sedan en Mediakonverter.. sedan vanlig data kabel i resten av huset.. finns ingenanledning att använda fiber i hela huset..

Som Per-eric säger så blir det nog fiber till huset och sen antingen vanlig datakabel i huset vilket jag anser är bäst då det alltid funkar och det utan strul. Alternativet är trådlöst men det kan vara lite kinkigt att få till bra täckning överallt.

För det mesta så får man en liten telefonidosa som man ska koppla in i första jacket därefter funkar det fint med vanliga telefoner.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.