Mitt skåp är 3 år gammalt, garantin har gått ut, ett service företag kom hit och satte in en ventil pga det bildades is längst ner på botten av skåpet vilket jag även påpekat tidigare och dom sa att det måste sättas in en ventil bak i skåpet.
Två reparatörer kom hit, den ena killen gjorde jobbet på 10 min, den andra tittade på, det blev en salt nota, jag fick betala 1600:- per person fastän den ena reparatörer inte rörde ett finger.
Jag fick Rotavdrag men det är en annan sak.
Tacksam för svar om det är Ok eller inte.

returen
A Ann-Christine Larsson skrev:
Mitt skåp är 3 år gammalt, garantin har gått ut, ett service företag kom hit och satte in en ventil pga det bildades is längst ner på botten av skåpet vilket jag även påpekat tidigare och dom sa att det måste sättas in en ventil bak i skåpet.
Två reparatörer kom hit, den ena killen gjorde jobbet på 10 min, den andra tittade på, det blev en salt nota, jag fick betala 1600:- per person fastän den ena reparatörer inte rörde ett finger.
Jag fick Rotavdrag men det är en annan sak.
Tacksam för svar om det är Ok eller inte.
det finns företag som har som affärsidee att blåsa folk och du har hittat en av dessa

det får anses helt onormalt att man betalar för fler än en när det gäller rep av vitvaror.
man kan erbjudas ROT ej RUT

dessutom är jag väldigt ifrågasättande om det skall monteras en ventil

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Nej, det är inte skäligt. Prata med kommunens konsumentvägledare i första hand, och i andra hand Hallå konsument, om hur du lämpligen går vidare.

returen
returen returen skrev:
det finns företag som har som affärsidee att blåsa folk och du har hittat en av dessa

det får anses helt onormalt att man betalar för fler än en när det gäller rep av vitvaror.
man kan erbjudas ROT ej RUT

dessutom är jag väldigt ifrågasättande om det skall monteras en ventil
det skall vara RUT på vitvaror och inte ROT
/tryckfelsnesse

Har TS kollat med hemförsäkringen?

returen
yonna yonna skrev:
Har TS kollat med hemförsäkringen?
då utgår RUT och självrisk + åldersavdrag tillkommer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.