Hej alla!
Jag är fullkomligt novis på el och vitvaror.
Mitt problem är att jag har en frysbox "Whirlpool 535-c" som håller -35gr oberoende vad vad jag än ställer in vredet på. Min misstanke är att termostaten är trasig. Jag har jagat runt efter en ny termostat till den modellen utan att lyckas, antagligen pga att den är för gammal.
Är det bara att skicka den till återvinningen eller finns det någon "standard termostat" man kan använda istället? Det är ju synd att slänga den, då den onekligen kan frysa...

• Etikett på frysboxen Whirlpool 535-c visar modellnummer och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Josth skrev:
Finns ju universaltermostater som styr på elkontakten, t.ex. [länk] eller [länk]
Tack :)
Jag tänkte inte på den möjligheten. Det känns som en lösning!

Har du kollat vad den nuvarande termostaten har för modellbeteckning? Brukar gå bättre att söka på det.

Annars är det ingen raketforskning.. Köp en termostat som passar, har rätt anslutningspoler, önskat temperaturintervall och tillräckligt långt givarrör. så kommer det att funka.

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
P Pucco skrev:
Letade på modellnamnet från etiketten och hittade den här. Det verkar vara en mekanisk termostat som sitter i många olika frysar.
[länk]
Det är ju alldeles lyyysande!! Stort tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.