5 794 läst · 3 svar
6k läst
3 svar
front diskmaskin från IKEA
Hej tänkte kolla om någon kan hjälpa mig när jag nu ska montera sista luckan i köket, den på diskmaskinen. Verkar inte jättekrångligt, har läst beskrivningen ett par gången och tror mig ha kläm på hur jag ska göra. dock stöter jag på problem vid först momentet, där anges att man ska montera något som ser ut som en 60 bred, 20 hög tunn skiva högst upp på utsidan av luckan till diskmaskinen innan man sätter på fronten. Jag hittar inte någon sådan platta?? annars har alla tillbehör till vitvarorna legat inne i apparaterna, men i diskmaskinen ligger bara alla skruvar och diffussionsskyddet. Min kompis som just monterat sin andra diskmaskin från IKEA säger att han aldrig satt en sådan platta. Enligt beskrivningen ska man ringa till Whirlpool, inte IKEA, men jag hittar inget nummer? På deras hemsida finns inte IKEA nämnt alls?
Någon som kan hjälpa?
PS. Det är faktisk en ofattbart stor njutning att kunna diska i i diskho under rinnande vatten efter att ha varit utan kök i 10 veckor...Undrar vilka extatiska höjder man kommer nå när man kommer kunna diska i diskmaskin!...
Någon som kan hjälpa?
PS. Det är faktisk en ofattbart stor njutning att kunna diska i i diskho under rinnande vatten efter att ha varit utan kök i 10 veckor...Undrar vilka extatiska höjder man kommer nå när man kommer kunna diska i diskmaskin!...
Jag har inte sett nåt om en en sån skiva. Det enda jag kan tänka mig är kanske folien? De har ju exceptionell bra ritningar och mycket bra och förklarande text.
Kom precis på vad det är som menas, fast knappast genom deras ypperliga beskrivningar... Det är en mall som man ska lägga för att märka ut var fästet ska sitta! Hittade till och med mallen bland alla papper. Fick för mig att det var en plåt som sklle skydda elektroniken...
Till verket! Ikväll ska jag uppleva en högre form av njutning.. Diskmaskin!!!
Till verket! Ikväll ska jag uppleva en högre form av njutning.. Diskmaskin!!!
Jaha den! Tänkte inte alls på den när du skrev "tunn skiva". Lycka till och grattis till din nya diskmaskin!
Liknande trådar
-
Ikea diskmaskin läcker i botten från slang
Vitvaror -
Hur får man ut saker från bakom handtagsluckan på Asko diskmaskin?
Vitvaror -
Montera bort front från diskmaskin - Byta beslag - Ikea
Vitvaror -
Vikt på front till integrerad diskmaskin från Electrolux
Vitvaror -
Får inte fram diskmaskin/Konstig lång skruv som går från fronten och bak
Vitvaror