2 441 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Frikraft - betala elÖverföringsavgift?
Hej
någon här som har eller vet om de med frikraft endast får ”strömmen” gratis (oft begr. Mängd) men att de -trots det- får betala elÖverföringsavgiften?
för mig (ej frikraft) kostar strömmen ca 60öre/kWh.
Men elöverföringsavgiften kostar 80öre/kWh
visst låter frikraft hos en fastighet bra, men en stor del av kakan kvarstår ändå - eller?
Försöker värdera ett frikraftsavtal
någon här som har eller vet om de med frikraft endast får ”strömmen” gratis (oft begr. Mängd) men att de -trots det- får betala elÖverföringsavgiften?
visst låter frikraft hos en fastighet bra, men en stor del av kakan kvarstår ändå - eller?
Frikrafts avtal ser ofta olika ut. Så du måste se aktuellt frikraftsavtal. Alternativt kolla med nätbolaget.
Frikraftsavtalen skrevs för länge sedan och det finns många olika skrivelser och därför kan du inte jämföra ett avtal med ett annat.
Nuvarande fastighetsägare och nätbolaget är väl enklast att fråga...
Frikraftsavtalen skrevs för länge sedan och det finns många olika skrivelser och därför kan du inte jämföra ett avtal med ett annat.
Nuvarande fastighetsägare och nätbolaget är väl enklast att fråga...
Det är lite olika jag betalar bara elöverföringen och abbonemangsavgiften ingen energiskatt och inget för elenA Anton.hed skrev:Hej
Liknande trådar
-
Kommunen glömde taxepunkt- betalade 70K för mycket. Hur göra?
Juridik -
Vad är rättvist? - olika lön, betala samma summa hemma?
Bostadspolitik -
Rörmokaren kopplade fel -vem betalar?
Vatten & Avlopp -
VA/LTA Kommunen vill betala i stället för att gräva - hur tänka?
Vatten & Avlopp -
Sålde hus med svartbyggd tillbyggnad - får betala tillbaka
Artikelkommentarer