Hej, en undring kring plåtslageri.
Bockas/falsas inte alla synliga ytterkanter kring ett plåtslageriarbete. I detta fall är det fönsterkupor på tak som är klädda i plåt på ovansida omgivet av tegel, och kanten som går längst kupans runda överkant är bara uppbockad och lämnad som en fri kant som är vass och ofalsad. Är detta praxis och jag är ute och hojar eller bör alla synliga kanter vara falsade vikta för att skydda?
Tacksam för svar. Vill inte klaga i onödan, men heller inte släppa iväg en betalning om det är galet.
Bockas/falsas inte alla synliga ytterkanter kring ett plåtslageriarbete. I detta fall är det fönsterkupor på tak som är klädda i plåt på ovansida omgivet av tegel, och kanten som går längst kupans runda överkant är bara uppbockad och lämnad som en fri kant som är vass och ofalsad. Är detta praxis och jag är ute och hojar eller bör alla synliga kanter vara falsade vikta för att skydda?
Tacksam för svar. Vill inte klaga i onödan, men heller inte släppa iväg en betalning om det är galet.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 889 inlägg
beror på vad man har betalat för , låter som en takfirma varit där och inte ett plåtslageri.J JohnJohn Vedin skrev:Hej, en undring kring plåtslageri.
släng upp en bild så blir det enklare
Besserwisser
· östergötland
· 2 080 inlägg
Ser ut som att snickaren har en del kvar innan plåtslagaren kan göra färdigt..
Verktygstokig
· Estocolmo
· 889 inlägg
Tack för bilden, plåtslagaren är ju inte klar på långa vägar , det är snickaren som är sen ( som vanligt!)
Sen skriver att du betalt, men inte beställt . Jag antar du menar tvärtom
Sen skriver att du betalt, men inte beställt . Jag antar du menar tvärtom
Redigerat:
Liknande trådar
-
Vad kan jag göra med kanter som uppstår från golvbrunnsmanschetten?
Golv -
Avslutad: Vinn 3 valfria ljudmoln från Poasana!
Tävling -
Befria inklädd trappa från 50-talet
Byggmaterial & Byggteknik -
Mäklare anmäld och friad från hemfridsbrott
Artikelkommentarer -
Istappar från taket. Råd om vem att kontakta för att spruta isolering i ytterkanterna
Isolering