Vi begärde för snart fem veckor sedan en offert från Telia för anslutning till det fasta telenätet. Vi har dock fortfarande inte fått någon offert (trots ursprungligt löfte om att det skulle ta tre veckor) och Telias kundtjänst hävdar att de inte har telefonnumret till de som gör offerterna så därför kan vi inte ringa och kolla hur handläggningen av vår offertförfrågan ligger till.

ollebanan här på forumet tipsade om

Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!

men tyvärr fick vi inte hjälp där heller, de ville att vi skulle göra en offertförfrågan (= lika lång handläggningstid), men det är ju det vi redan har gjort.

Har någon av er som fått prisuppgifter/offerter från Telia möjlighet att lämna ett telefonnummer som går till dem som ger offerterna?

Vore mycket tacksam för detta då vi inte vill köpa en tomt (som vi annars är mycket intresserade av) innan vi vet i vart fall på ett ungefär hur mycket telefonanslutningen kommer att kosta.

/Nilsson
 
Jag har en offert från Telia, och det enda telefonnummer som finns är till Accesscenter, 020-341240, med telefontid 8.00-12.00.
 
Stort tack, då ska jag pröva det imorgon!
 
Nilsson2 skrev:
Vi begärde för snart fem veckor sedan en offert från Telia för anslutning till det fasta telenätet. Vi har dock fortfarande inte fått någon offert (trots ursprungligt löfte om att det skulle ta tre veckor) och Telias kundtjänst hävdar att de inte har telefonnumret till de som gör offerterna så därför kan vi inte ringa och kolla hur handläggningen av vår offertförfrågan ligger till.

ollebanan här på forumet tipsade om

Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!

men tyvärr fick vi inte hjälp där heller, de ville att vi skulle göra en offertförfrågan (= lika lång handläggningstid), men det är ju det vi redan har gjort.

Har någon av er som fått prisuppgifter/offerter från Telia möjlighet att lämna ett telefonnummer som går till dem som ger offerterna?

Vore mycket tacksam för detta då vi inte vill köpa en tomt (som vi annars är mycket intresserade av) innan vi vet i vart fall på ett ungefär hur mycket telefonanslutningen kommer att kosta.

/Nilsson
Märkligt, då säljarna ska helt enkelt via en adress kunna se var kablarna ligger, nu är det ingen adress där du bor. Men som sagt, man får gå på din granne.

Vad som gäller enligt offertförfrågan, det sköts via ett system som heter HERA, problemet med hera är att bara användaren som gjorde offerten första gången kan kontrollera status på den. Och därför har kundtjänsten problem att lämna uppgifter om det, enklast är att gå till en butik om du fortf. kör fast, där använder alla samma login.

Se också till att ta namn/på alla du pratar med så du kan ha referenser, kan vara så att folk har tappat ärendet mellan stolarna..
 
Ollebanan - vi angav närmaste granne men säljaren sa ändå att det var offertförfarande som gällde. Men tack för hjälpen ändå.
 
Nilsson2 skrev:
Ollebanan - vi angav närmaste granne men säljaren sa ändå att det var offertförfarande som gällde. Men tack för hjälpen ändå.
Alltid när det gäller nybyggnationer, länge sedan telefon var inkopplad på den adressen eller det är fullt i "ledningen". så görs det en offertförfrågan. Misstänker att det är som med allt annat i detta samhälle, SEMESTERTIDER. När du gjorde denna anmälan första gången så borde du ha fått ett ordernummer. Har du inte fått det så ring igen och begär ett ordernummer.
 
Fick tag på Telia, det visade sig att offerten var på väg och nu har den också kommit. Tack alla som gav tips och råd. /Nilsson
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.