4 914 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
Frågor ang. offert från Telia - hjälp m telefonnummer
Vi begärde för snart fem veckor sedan en offert från Telia för anslutning till det fasta telenätet. Vi har dock fortfarande inte fått någon offert (trots ursprungligt löfte om att det skulle ta tre veckor) och Telias kundtjänst hävdar att de inte har telefonnumret till de som gör offerterna så därför kan vi inte ringa och kolla hur handläggningen av vår offertförfrågan ligger till.
ollebanan här på forumet tipsade om
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!
men tyvärr fick vi inte hjälp där heller, de ville att vi skulle göra en offertförfrågan (= lika lång handläggningstid), men det är ju det vi redan har gjort.
Har någon av er som fått prisuppgifter/offerter från Telia möjlighet att lämna ett telefonnummer som går till dem som ger offerterna?
Vore mycket tacksam för detta då vi inte vill köpa en tomt (som vi annars är mycket intresserade av) innan vi vet i vart fall på ett ungefär hur mycket telefonanslutningen kommer att kosta.
/Nilsson
ollebanan här på forumet tipsade om
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!
men tyvärr fick vi inte hjälp där heller, de ville att vi skulle göra en offertförfrågan (= lika lång handläggningstid), men det är ju det vi redan har gjort.
Har någon av er som fått prisuppgifter/offerter från Telia möjlighet att lämna ett telefonnummer som går till dem som ger offerterna?
Vore mycket tacksam för detta då vi inte vill köpa en tomt (som vi annars är mycket intresserade av) innan vi vet i vart fall på ett ungefär hur mycket telefonanslutningen kommer att kosta.
/Nilsson
Märkligt, då säljarna ska helt enkelt via en adress kunna se var kablarna ligger, nu är det ingen adress där du bor. Men som sagt, man får gå på din granne.Nilsson2 skrev:Vi begärde för snart fem veckor sedan en offert från Telia för anslutning till det fasta telenätet. Vi har dock fortfarande inte fått någon offert (trots ursprungligt löfte om att det skulle ta tre veckor) och Telias kundtjänst hävdar att de inte har telefonnumret till de som gör offerterna så därför kan vi inte ringa och kolla hur handläggningen av vår offertförfrågan ligger till.
ollebanan här på forumet tipsade om
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!
men tyvärr fick vi inte hjälp där heller, de ville att vi skulle göra en offertförfrågan (= lika lång handläggningstid), men det är ju det vi redan har gjort.
Har någon av er som fått prisuppgifter/offerter från Telia möjlighet att lämna ett telefonnummer som går till dem som ger offerterna?
Vore mycket tacksam för detta då vi inte vill köpa en tomt (som vi annars är mycket intresserade av) innan vi vet i vart fall på ett ungefär hur mycket telefonanslutningen kommer att kosta.
/Nilsson
Vad som gäller enligt offertförfrågan, det sköts via ett system som heter HERA, problemet med hera är att bara användaren som gjorde offerten första gången kan kontrollera status på den. Och därför har kundtjänsten problem att lämna uppgifter om det, enklast är att gå till en butik om du fortf. kör fast, där använder alla samma login.
Se också till att ta namn/på alla du pratar med så du kan ha referenser, kan vara så att folk har tappat ärendet mellan stolarna..
Alltid när det gäller nybyggnationer, länge sedan telefon var inkopplad på den adressen eller det är fullt i "ledningen". så görs det en offertförfrågan. Misstänker att det är som med allt annat i detta samhälle, SEMESTERTIDER. När du gjorde denna anmälan första gången så borde du ha fått ett ordernummer. Har du inte fått det så ring igen och begär ett ordernummer.Nilsson2 skrev:
Liknande trådar
-
Problem med fukt i krypgrunden, MÅNGA frågor. Hur bäst göra?
Grund & Markarbeten -
Många frågor angående timmerhus
Lösvirke & Timmerhus -
Hjälp med frågor angående husköp
Köpa & Sälja hus -
Frågor ang otydlig offert.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Frågor angående erhållen offert för altaner och terasser
Altan & Uteplats