Hej!
Jag har gjort en skiss över ett ventilerat golv jag håller på att bygga i min gillestuga (källare).
Jag har 2 frågor jag vill ha svar på som också framgår i min ”ritning”, som jag medger är amatörmässigt gjord!
Frågor:
1. Hur många tilluftsdon: räcker ett (1) ?
2. Hur många hål i frånluftskanal? Dessa ska borras på egen hand och det är 50mm ventilationsrör det handlar om.
Jag bifogar en instruktion från Nivell som jag inte lyckas tyda som anger hur många hål som ska borras per meter.
Tack för hjälpen på förhand!
//En som är för dum för att läsa ritningar ☺️
Jag har gjort en skiss över ett ventilerat golv jag håller på att bygga i min gillestuga (källare).
Jag har 2 frågor jag vill ha svar på som också framgår i min ”ritning”, som jag medger är amatörmässigt gjord!
Frågor:
1. Hur många tilluftsdon: räcker ett (1) ?
2. Hur många hål i frånluftskanal? Dessa ska borras på egen hand och det är 50mm ventilationsrör det handlar om.
Jag bifogar en instruktion från Nivell som jag inte lyckas tyda som anger hur många hål som ska borras per meter.
Tack för hjälpen på förhand!
//En som är för dum för att läsa ritningar ☺️
Hej och tack för svaret! Det är tyvärr inte möjligt att ha golvdonet i den smala änden av utrymmet p.g.a. Att det är dubbla dörrar där, men tror det kommer funka ändå ☺️H Håbbe01 skrev:
B Björn Forslund skrev:
Frågan är om det räcker med ett tilluftsdon? 🤔H Håbbe01 skrev: