Hej
Long time reader first time poster! 😅
Jag har avskilt en del av garage och håller på bygga lek/gästrum på botten våningen. Bakväggen är suterräng med en vägg som delas med grannen.
Jag knackar bort lös puts men putsen runt omkring lossnar ganska lätt med stålmejsel.
Jag var kommer fylla lösputshålen sedan putsa den hela väggen med KC Putsbruk C fin (Finja) men nu undrar jag om det blir bättre att ta bort all befintlig puts och gör om. Det är ungefär 19m2
Vad tycker ni?
Long time reader first time poster! 😅
Jag har avskilt en del av garage och håller på bygga lek/gästrum på botten våningen. Bakväggen är suterräng med en vägg som delas med grannen.
Jag knackar bort lös puts men putsen runt omkring lossnar ganska lätt med stålmejsel.
Jag var kommer fylla lösputshålen sedan putsa den hela väggen med KC Putsbruk C fin (Finja) men nu undrar jag om det blir bättre att ta bort all befintlig puts och gör om. Det är ungefär 19m2
Vad tycker ni?
Redigerat:
Befintliga putsen är grövre än vi vill har och ojämn med delar som är helt släta. Jag har läst att man kan putsa över färg, man ska primer det baraN neo11 skrev:
Menar du det här? Hittar ingen annan EF bruk men 10mm är inte precis tunnputs eller?N neo11 skrev:
https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk-produkter-och-system/putsbruk/webertherm-261-putsbruk-ef
Liknande trådar
-
Vägg/puts som lössnar! Amatör fråga
Färg, Måla & Tapetsera -
Bomljud vid ny puts o fråga om regn
Fasad -
Fråga till alla som putsar sina fönster!
Övrigt husrelaterat -
Fråga om spackel/flytspackel/puts/sandspackel
Byggmaterial & Byggteknik -
Fråga om gammal träullit, fukt & puts i källare
Grund & Markarbeten