Hej!
Har hamnat i ett icke delikat läge. Detta är gjort:
På golvet är följande lagt: golvspån, primer, armering, golvvärme, flytspackel.
På väggen: Våtrumsgips + vanliga gipsskivor.

Nu ska det ju läggas på tätmembran och och sen fuktspärren. Vad jag missat är att det även ska primas innan tätmembranet. Jag har slut på min primer och behöver verkligen inskaffa primer imorgon (påskafton) Dessvärre köpte jag finjas primer (har allt material i finja), alla återsäljare till finjas märke har stängt imorgon.

Min fråga är: kan jag köpa primer från ett annat märke?? Isådana fall inget problem.
 
måste man ha primer? eller ska man ha den för att inte gummit/limmet till tätskiktsduken ska torka för fort?
är det pga torktid så kanske man kan lägga på gummi lite tunt som en primer på hela ytan och sen lägga på lite tjockare när man ska upp med duken/folien
så brukar jag göra med ardex tricom MEN där står det inte med i monteringsanvisningen till tätskiktet att det ska vara primer...
 
Jepp, du behöver inte använda primer igen. Bara att rolla på ordentligt för att sedan lägga ut folien och vara noga med att trycka ut luften.

/Fliken
 
K
Skriver Finja att det ska vara primer så ska det vara det. I samma stund som du tar bort den så följer du ju inte tillverkarens anvisningar och allt garantiansvar för systemet är förverkat.

Frågeställningen "Kan någon mera bekräfta att jag inte behöver ha någon primer? Trodde mig inte heller behöva detta förrän jag lästa anvisningarna på finjas hemsida angående hur man lägger duken..." är ju egentligen befängd att ställa i ett forum. Det är ju Finja som ska bekräfta det åt dig för att systemet ska vara godkänt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.