1 520 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Fräsa/Fasa ytterpanel
Hej!
Jag ska byta delar av ytterpanelen på huset och då det är gammal panel som är försänkt i båda kanterna finns det inte att köpa längre.
Jag behöver där med fräsa/fasa panelen ca 1x1cm i båda kanterna på ett smidigt sätt, har ett litet fräsbord från Jula och det går med det men det är verkligen knappt, flis tenderar att fastna runt hyveln så tar ruggit lång tid för varje bräda.
Har ni något bra tips på vart man kan hyra ett ordentligt fräsbord? Har kollat runt och de flesta har handöverfräs att hyra ut men inget tillhörande bord...
Är ju ganska mycket panel som behövs fräsas/fasas.
Jag ska byta delar av ytterpanelen på huset och då det är gammal panel som är försänkt i båda kanterna finns det inte att köpa längre.
Jag behöver där med fräsa/fasa panelen ca 1x1cm i båda kanterna på ett smidigt sätt, har ett litet fräsbord från Jula och det går med det men det är verkligen knappt, flis tenderar att fastna runt hyveln så tar ruggit lång tid för varje bräda.
Har ni något bra tips på vart man kan hyra ett ordentligt fräsbord? Har kollat runt och de flesta har handöverfräs att hyra ut men inget tillhörande bord...
Är ju ganska mycket panel som behövs fräsas/fasas.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Hur ser den profilen ut?
Protte
Protte
Liknande trådar
-
Ytterpanel (fasad) som glipar
Byggmaterial & Byggteknik -
Falu Vapen fasadfärg (ej slamfärg) på grundmålad ytterpanel?
Hustillverkare -
Fasa ytterpanel - cirkelsåg, handöverfräs eller elhyvel
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Fasa ytterpanel?
Fasad -
Hur fräsa ur för överbleck i liggande fasad
Byggmaterial & Byggteknik