282 läst · 8 svar
282 läst
8 svar
Fräsa avloppsrör plast
Moderator
· Stockholm
· 52 603 inlägg
Vad menar du med "fräsa". De s.k äggskalsrören fanns i början av 70 talet. min begärnsade erfarenhet av sådana är att det håller skapligt. Slår man rejält på dem fär att riva, så går de sönder. Jag har sågat i sådant rör utan problem. Jag skulle nog inte köra med tigersåg eller annan såg där man inte riktigt har kontroll över kraften om den kilar fast sig.
Menar fräsa dem på insidan för att bli av med beläggning som orsakar stoppH hempularen skrev:Vad menar du med "fräsa". De s.k äggskalsrören fanns i början av 70 talet. min begärnsade erfarenhet av sådana är att det håller skapligt. Slår man rejält på dem fär att riva, så går de sönder. Jag har sågat i sådant rör utan problem. Jag skulle nog inte köra med tigersåg eller annan såg där man inte riktigt har kontroll över kraften om den kilar fast sig.
Moderator
· Stockholm
· 52 603 inlägg
Beror ju på vilken kvalitet just dina rör har, så från låg till hög.
Men, om du har stora problem med stop i rören nu så kan det ju vara värt ett försök.
(De kan ju även gå sönder vid en vanlig renspolning om de är riktigt usla)
Går de sönder finns det ju tre alternativ:
1: Frilägg och laga.
2: Relining
3: Byt ut
Har du redan ett avlopp som inte fungerar som det ska behöver du ju ändå fundera på de tre alternativen...
Men, om du har stora problem med stop i rören nu så kan det ju vara värt ett försök.
(De kan ju även gå sönder vid en vanlig renspolning om de är riktigt usla)
Går de sönder finns det ju tre alternativ:
1: Frilägg och laga.
2: Relining
3: Byt ut
Har du redan ett avlopp som inte fungerar som det ska behöver du ju ändå fundera på de tre alternativen...