H
H Hans Izraelson skrev:
Den typen av "intelligens" är värdelös.
Såna idioter har ni gott om i den här lådan.
En forumägare och moderator på så låg omdömesnivå att det är skrattretande, och har aldrig fattat hur troll egentligen fungerar, och de exempel hon länkade till var huvudlösa.
Sen tror tydligen många av er idioter här, att den som har en gudstro är "hjärntvättad"-såg jag i någon tråd.
Då kom många och instämde.
Det är ni/de som är hjärntvättade.
Eftersom ni tror ni är allvetare, och egentligen ligger på låg IQ och har inga som helst kunskaper att ståta med. just såna som ni framhäver er i forum då ni saknar positioner i samhället.
Smala huvuden.
Gäller även forumstartaren / ägaren, som borde blockeras från nätet.
Men det är så mycket skit på nätet nu när alla har tillgången.
Det var annat på 80-90 talen då bara vi experter kunde använda det fullt ut.
Jag arbetade och utvecklade databussar.
Nätet är förpestat av alla er låga dårar!
Vi som kan datakom. börjar tröttna på all missbruk och kriminalitet.
Utom de som utnyttjar kunskaperna fel.
Vad är så roligt krake Kalle?
Är du så korkad att du inte inser att det här är allvar?
Men vad är att vänta sig i en idiotlåda.
 
  • Haha
lat och 6 till
  • Laddar…
Jag hann ju inte ens ta fram några popcorn?
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
MathiasS MathiasS skrev:
Jag hann ju inte ens ta fram några popcorn?
Tänk om det varit fredag också!
 
Känns lite dumt att skriva om bristande intelligens hos andra, när man använder sitt riktiga namn och hotar med att anlita någon att sabotera byggahus. Polisen brukar inte utreda allt som kommer in, men just nu är det faktiskt visst fokus på cyberattacker och lättare fall att utreda får man leta efter.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
richardtenggren
H Hans Izraelson skrev:
Den typen av "intelligens" är värdelös.
Såna idioter har ni gott om i den här lådan.
En forumägare och moderator på så låg omdömesnivå att det är skrattretande, och har aldrig fattat hur troll egentligen fungerar, och de exempel hon länkade till var huvudlösa.
Sen tror tydligen många av er idioter här, att den som har en gudstro är "hjärntvättad"-såg jag i någon tråd.
Då kom många och instämde.
Det är ni/de som är hjärntvättade.
Eftersom ni tror ni är allvetare, och egentligen ligger på låg IQ och har inga som helst kunskaper att ståta med. just såna som ni framhäver er i forum då ni saknar positioner i samhället.
Smala huvuden.
Gäller även forumstartaren / ägaren, som borde blockeras från nätet.
Men det är så mycket skit på nätet nu när alla har tillgången.
Det var annat på 80-90 talen då bara vi experter kunde använda det fullt ut.
Jag arbetade och utvecklade databussar.
Nätet är förpestat av alla er låga dårar!
Vi som kan datakom. börjar tröttna på all missbruk och kriminalitet.
Utom de som utnyttjar kunskaperna fel.
Vad har du arbetat med senaste 20 åren?
Med rätt självförtroende kan man gå långt, är man då också ovanligt begåvad och har gud vid sin sida, vad stoppar en då?

Du kanske skulle ta och drifta ett eget forum för dina jämlikar? :thinking:
 
  • Gilla
  • Älska
lat och 2 till
  • Laddar…
D
Hans är klar med rörmokarn i hofors, nu är det dags att skaffa sig ett gäng konton och ta tag i detta forum så kommer nog mer snart.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tänk om det varit fredag också!
Han kan väl supa sig full även söndag och bli totalt urflippad.:crysmile:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
D Drburr skrev:
Hans är klar med rörmokarn i hofors, nu är det dags att skaffa sig ett gäng konton och ta tag i detta forum så kommer nog mer snart.
Kanske är ett PR-trick för en kommande lansering av ett dansband, kanske med ett bidrag i mello inom kort? IzraelsonZ, smaka på det!
 
  • Gilla
Drburr och 1 till
  • Laddar…
Denne Israelson har nog en skruv lös, misstänker också att i de trådar han klagar över VVS-firman i Hofors så är det att det var den enda firma som åtog sig uppdraget då de i närheten visste vem denne person var och inte ville ha med honom att göra.

Frågan om forumtroll är myt eller verklighet torde nu vara besvarad med denne persons intåg i forumet, trollen finns!
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Hela begreppet "troll" tycks ha gått genom en innebördsändring. Folk pratar om troll som några som trakasserar eller skapar konflikter för sakens egen skull, men från början sa handlade det mer om en typ av "practical jokes online".

Bästa exemplet jag hört var en kille som ägnade ett år åt att bygga upp förtroende på ett forum för döva, med vettiga inlägg osv. När alla litade på honom så skrev han i någon diskussion om vad som förvånat folk om att höra "Jag kommer ihåg första gången jag fick reda på att det låter när man får stånd.". Det är kvalitetstrolling, roligt, och inte elakt på allvar.
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Hela begreppet "troll" tycks ha gått genom en innebördsändring. Folk pratar om troll som några som trakasserar eller skapar konflikter för sakens egen skull, men från början sa handlade det mer om en typ av "practical jokes online".
Tror aldrig jag har tolkat troll som någon som ägnar sig åt "practical jokes", varken nu eller för 30 år sedan när min internetkarriär började. Jag läser troll som det förstnämnda, någon som spelar en fiktiv roll, fiktia åsikter med mål att ställa till oreda och skapa kontrovers.

Här på forumet verkar alla kallas troll som är lite avvikande och ställer "konstiga" frågor, eller helt enkelt inte vet bättre. Det är fel.

Jag kan inte riktigt påminna mig om att forumet haft några riktiga troll faktiskt. Visst, några genuint konstiga personer som bara ställt till problem, men de har nog helt enkelt inte vetat bättre. Jag skulle säga att vi har ett harmlöst troll på forumet sedan många år tillbaka som envist men harmlöst driver sin linje och det tror jag bara görs för att reta omgivningen eftersom det är så utstuderat att personen själv hamnar i dålig dager hela tiden.
 
Jodå, minst ett eller ett par stortroll har fått rött kort det senast året…
 
R
Haha, alla vet vem som är forumets troll… frågan är om personen gör det medvetet eller om han bara har lite svårt att se/förstå saker och ting ur andras synsätt…..

Men ja, jag kan tycka det är roligt att ”trolla” lite ibland med, både på nätet och IRL.

De roligaste människorna och lättaste att trolla med är definitivt kattmänniskor, jägare samt väldigt politiska människor.

Då kan det räcka med en mening för att personerna ska komma igång i lunchrummet/på forumet.

”alltså kattägare skulle fan ha bättre koll på sina katter”

”vad kul att det börjar etablera sig varg i skogen även här”

”vad skönt att *valfri regering* äntligen får lite ordning på Sverige”

Efter de meningarna är det bara att sätta sig med popcornen och avnjuta kommande skådespel:rofl::rofl::cool::cool::cool:
 
Putin&co har heltidsanställda forumtroll som sitter bland anat i ett stort kontorshus i Petersburg och sprider propaganda för sina arbetsgivare.

Sedan finns det människor som är väldigt starka i sin övertygelse fastän den inte alls stämmer överens med objektiv verklighet och så sitter de och försöker sprida sitt budskap i evighet. I hopp om att någon skall tro på dem. Ofta får man en stark misstanke om att de inte själva tror på sitt budskap utan sprider det för egen vinnings skull eller för att gynna någon politisk eller ekonomisk grupp i samhället eller något företag.

Några exempel på sådana budskap:
-Den urminnes okränkbara äganderätten som alltid har varit total och gällt så att ingen fick gå på andras mark och all skog var privatägd utom den som var statlig. Ända tills "sossarna" införde allemansrätten.
När den historiska sanningen är att före storskiftena och avvittringarna var så gott som all skog samfälligheter eller allmänningar i någon form och den allemansrätt vi har i dag är en urvattnad rest av de rättigheter som alla medborgare hade på dessa allmänningar och samfälligheter.
-Att finlandssvenskarna kom till Österbotten på 1700-talet och kapade åt sig andras jord och underkuvade finnarna. När den historiska sanningen är att man vet genom säkra skriftliga källor att stora delar av kusten i Österbotten och också en del områden som nu är finska var svenska på 1200-talet och har varit det allt sedan. Arkeologiska fynd tyder på någon slags större samhällsomvälvning på 900-talet och en rimlig hypotes är att det var då som svenskarna kom för efter det syns inga stora samhällsomvälvningar förrän tiden när man vet att de redan var här. Genom genetiska undersökningar har det kommit fram att alla finlandssvenskar sedan gammal tid har en betydande del finska gener och alla finnar i närliggande finnbygder har sedan gammal tid en betydande del svenska gener och då blir det en vetenskapligt rimlig hypotes att på vissa ställen assimilerades finnarna i invandrarkulturen och blev finlandssvenskar medan på andra ställen assimilerades de invandrade svenskarna och blev finnar.
-Det etniskt-genetiskt rena germanska Sverige. När den vetenskapliga sanningen är att de flesta etniska svenskarna i någon riktning härstammar från trälar som fördes in från baltikum och från slaviska områden samtidigt som de i någon annan riktning härstammar från samer eller finnar.
-En del direkt påhittade påståenden om lönenivåer och levnadsstandard bland arbetare på den tiden när det inte fanns fackföreningar och inte fanns lagar om arbetarskydd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.