Och jag tror att Anna_H är en kille. Inga kvinnor skriver på detta sättet. Dessutom är alla kvinor, så här dags i köket eller i tvättstugan ;)

Troll? :D
 
Haha, tvättstugan och köket tar allt maken hand om, nån ordning ska det väl vara ändå!
Man ska "tala med bönder på bönders vis och med lärde män på latin" vet du väl ;-)
 
Just nu finns det ett riktigt troll på forumet se om ni kan hitta det.
 
Ropa skrev:
En riktig trolltråd om en helt annan slags troll...

(För den som inte har något bättre att pyssla med.)
Huga, det där var ett helt forum fullt med troll på alla sätt.. mycket underhållande tolkning av mumintrollens olika figurer. Allt jag kan hoppas på är att hela forumet är fejk. Tyvärr tror jag att jag har fel. Kolla gärna in resten av det forumet och ta sedan en funderare på hur det kommer sig att världen ser ut som den gör.
 
Troll-diskussionerna brukar ofta sluta i något som identifierades av Godwin redan på 90-talet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Man kan ofta referera till denna när diskussionerna blir för "heta".
 
Carl_Elvis skrev:
[länk]
Skönt, då var det som jag hoppades! Det var i vilket fall som helst mycket roliga inlägg när man tar på sig rätt glasögon..
 
Jag kan väl passa på att erkänna att även om jag försöker föra en vettig debatt i de flesta fall finns det ämnen där jag kommer på mig själv med att gå bananas... exempelvis när någon kör Prius och anser sig göra gott för miljön. Då blir jag ett troll, då kan jag inte hålla fingrarna borta från raljerande och elaka inlägg. :p
 
Är det inte bara de riktigt äkta trollen, de egenkära viktigpettrarna, som blir avundsjuka när det trollas :)

De flesta andra lägger ingen som helst vikt vid om någon håller på, troll eller ej?
 
När jag hittar ett troll brukar jag försöka trolla tillbaka. Ibland blir dom så konfunderade att dom inte kommer ihåg sin trolliga inställning och istället börjar reta sig på mig.
 
Mikael_L
När jag hittar ett troll brukar jag som regel vänta på att solen går upp. :D
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Trolling is a art!
 
andersmc skrev:
Trolling is a art!
Nej. det är en fiskemetod där en stor båt släpar på ett litet drag/vobbler/spinnare som är knutet till en fiskelina (metrev), i bland går det troll i allt.
 
  • Gilla
ToRy och 1 till
  • Laddar…
"Troll" är oftast ett epitet som någon tilldelar någon vars åsikt de inte delar, det stör deras världsbild att personen som de tycker har "fel" inte kan tänka om. Det är ytterst sällan som någon verkligen går in för att trolla.
 
Troberg skrev:
"Troll" är oftast ett epitet som någon tilldelar någon vars åsikt de inte delar, det stör deras världsbild att personen som de tycker har "fel" inte kan tänka om. Det är ytterst sällan som någon verkligen går in för att trolla.
Sällsynt ja. Men det händer. Tror jag i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.