andersmc skrev:
Trolling is a art!
Om jag går in här och påpekar att det heter "Trolling is an art", är jag då ett troll, en forumpolis eller en störig besserwisser? ;)

För övrigt har jag samma definition på den sorts troll som diskuteras som den Wiki-länk någon lade in. Trollning (får man försvenska lite? :p) har inget att göra med åsikter i ämnet utan går bara ut på att provocera. Så är det och alla som anser annorlunda är TROLL! :x
 
ToRy skrev:
Om jag går in här och påpekar att det heter "Trolling is an art", är jag då ett troll, en forumpolis eller en störig besserwisser? ;)
All of the above! :p
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Troberg skrev:
"Troll" är oftast ett epitet som någon tilldelar någon vars åsikt de inte delar, det stör deras världsbild att personen som de tycker har "fel" inte kan tänka om. Det är ytterst sällan som någon verkligen går in för att trolla.
Detta är något media hittat på. Fullkomligt felaktig definition kan tilläggas. "Näthat" är också ett roligt ord.
 
ToRy skrev:
Om jag går in här och påpekar att det heter "Trolling is an art", är jag då ett troll, en forumpolis eller en störig besserwisser? ;)

För övrigt har jag samma definition på den sorts troll som diskuteras som den Wiki-länk någon lade in. Trollning (får man försvenska lite? :p) har inget att göra med åsikter i ämnet utan går bara ut på att provocera. Så är det och alla som anser annorlunda är TROLL! :x
Framför allt är du förstpristagare i min lilla fisketävling - du var den första som nappade ordentligt på betet. Priset är, förutom äran, rätten att bära denna t-tröja:
designall.dll.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andrapriset är för inlägget:
LGG-01 skrev:
Nej. det är en fiskemetod där en stor båt släpar på ett litet drag/vobbler/spinnare som är knutet till en fiskelina (metrev), i bland går det troll i allt.
LGG nafsade lite på betet, men högg inte ordentligt.

Dessutom har ni båda hjälpt till att illustrera hur trollning i sin renaste form kan utföras.
 
  • Gilla
LGG-01 och 1 till
  • Laddar…
il_duce skrev:
"Näthat" är också ett roligt ord.
Don't get me started on hela den idiotdiskussionen. Så länge som media inte kan skilja på "näthat" (en grundlagsskyddad rättighet) och "näthot" (ett brott som polisen kan (men oftast inte gör) ingripa mot) så blir det omöjligt att diskutera.
 
andersmc skrev:
Framför allt är du förstpristagare i min lilla fisketävling - du var den första som nappade ordentligt på betet. Priset är, förutom äran, rätten att bära denna t-tröja:

Andrapriset är för inlägget:

LGG nafsade lite på betet, men högg inte ordentligt.

Dessutom har ni båda hjälpt till att illustrera hur trollning i sin renaste form kan utföras.
Kul att vara först någon gång! Tröjan kommer bäras med stolthet! Messar du över den dårå? :D
Kul också att kunna hjälpa till! Fast jag känner mig lite utnyttjad, ja nästan besudlad... :confused:;)
 
Mikael_L
Troberg skrev:
"Troll" är oftast ett epitet som någon tilldelar någon vars åsikt de inte delar, det stör deras världsbild att personen som de tycker har "fel" inte kan tänka om. Det är ytterst sällan som någon verkligen går in för att trolla.
Hehe, jag kan tänka mig att du rätt ofta har tagits för att trolla. :D
Har man en smal och kontroversiell åsikt som alltså ligger långt från main-stream, samt slåss och argumenterar kraftigt för den så kommer vissa i omgivningen snabbare troll-stämpla en. :surprised:

När jag "upptäckte" dig första ggn så funderade jag verkligen lite ... :D :p

Men i vilket fall, troberg, så saknar du helt klart ett flertal av trollens kännetecken.
Du brukar inte:
- byta ståndpunkt, antingen drastiskt eller försiktigt glidande.
- argumentera utan argument, eller innehållslösa argument.
- hålla på med personangrepp, eller byta från sakfråga till person.
(vadå "brukar" ? du gör inte så, inte någon gång jag kan minnas iaf ...)

Det enda du gör som kan ge dig (orättfärdigt) trollstämpel är att du står för aningens kontroversiella åsikter ibland, och att du inte drar dig för att diskutera ganska drastiskt.

Men i vilket fall, så lätt kan det vara att bli stämplad för trollande, utan att göra det. :)



Men jag håller inte med dig om att trollande skulle vara ytterst ovanligt.
Vi sätter kanske lite olika innebörd i "ytterst ovanligt" då ...?


edit:
För dom som missade det, eller inte var med på den tiden, så var det bland annat en rejäl diskussion om kommunism, med troberg synnerligen inblandad ... ;)
 
Redigerat:
Screen Shot 2013-04-19 at 9.01.31 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
andersmc skrev:
Framför allt är du förstpristagare i min lilla fisketävling - du var den första som nappade ordentligt på betet. Priset är, förutom äran, rätten att bära denna t-tröja:
[bild]
Andrapriset är för inlägget:

LGG nafsade lite på betet, men högg inte ordentligt.

Dessutom har ni båda hjälpt till att illustrera hur trollning i sin renaste form kan utföras.
Känner mig hedrad ! ! !

MEN om detta är ett NYTT stavfel (medvetet / omedvetet) eller ett nytt bete så vill jag bara och endast på detta sätt meddela följande: Skall jag NAPPA ordentligt så är det på en "Green Highlander storlek 7/0"

images.jpg
 
Nä nä, andersmc anammar bara mitt försvenskade uttryck för fenomenet, lanserat i mitt inlägg # 46 i tråden. :) Nu börjar arbetet med att lobba för att få in ordet i SAOL också. Lobbying, lobbing, lobbning....?

Borde du dessutom inte nappa lättare på en fluga som försöker likna en trollslända...? :banghead: :D
 
Redigerat:
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Undra om vi är OT nu ??

en fluga som försöker likna en trollslända, Hjälp. Det finns en annan tråd för dylika missförstånd.

IMG_0093.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
imgres.jpg
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Jercka skrev:
troll finns överallt.
Och du jobbar hårt med nonsensinlägg verkar det som.
 
58 inlägg om troll. Jag tror ni trollar om troll allihopa.
 
Mikael_L skrev:
Hehe, jag kan tänka mig att du rätt ofta har tagits för att trolla. :D
Har man en smal och kontroversiell åsikt som alltså ligger långt från main-stream, samt slåss och argumenterar kraftigt för den så kommer vissa i omgivningen snabbare troll-stämpla en. :surprised:

När jag "upptäckte" dig första ggn så funderade jag verkligen lite ... :D :p

Men i vilket fall, troberg, så saknar du helt klart ett flertal av trollens kännetecken.
Du brukar inte:
- byta ståndpunkt, antingen drastiskt eller försiktigt glidande.
- argumentera utan argument, eller innehållslösa argument.
- hålla på med personangrepp, eller byta från sakfråga till person.
(vadå "brukar" ? du gör inte så, inte någon gång jag kan minnas iaf ...)

Det enda du gör som kan ge dig (orättfärdigt) trollstämpel är att du står för aningens kontroversiella åsikter ibland, och att du inte drar dig för att diskutera ganska drastiskt.

Men i vilket fall, så lätt kan det vara att bli stämplad för trollande, utan att göra det. :)
Jotack, jag har märkt att det är lätt att bli trollstämplad... Din sammanfattning var dock bra. Framför allt så försöker jag hålla en ren, saklig diskussion, även om man ibland känner raggen resa sig när folk envisas med att plocka fram "troll" som benämning för "person som säger något jag inte håller med om, och som inte har vett att ändra sig till att tycka som jag, fast jag har sagt vad jag tycker tio gånger".

Mikael_L skrev:
Men jag håller inte med dig om att trollande skulle vara ytterst ovanligt.
Vi sätter kanske lite olika innebörd i "ytterst ovanligt" då ...?
Låt mig säga det såhär: De flesta som kallas för troll är det inte.
 
H
Mikael_L Mikael_L skrev:
En del forumtroll är nog intelligenta personer som har som något märkligt nöje att se hur mycket man kan dra i en diskussion, hur mycket man kan reta upp andra osv osv.
Dom finner något slags perverst nöje i det hela, och är t.o.m väldigt medvetna om vad dom håller på med och hur fel dom egentligen har.

Sen har vi sådana som har någon helt uppriktig (men felaktig) verklighetsuppfattning om en eller några saker och driver fram sina åsikter in absurdum.
Dom är antingen en aning ointelligenta eller insöade/hjärntvättade men rätt ofta kan dom ha väldigt OK åsikter i en massa annat.

Sen har vi Kenneth-typen som vojma berättade om (vet ni förresten att det finns en Kenneth-klubb, för män med namnet Kenneth? :)) dom har väl egentligen en liten psykisk defekt, som gränsar både mot mytomani och psykopat. Två tillstånd där det dessutom anses att det aldrig finns (eller ens kan övas upp) sjukdomsinsikt hos den drabbade.
Den typen av "intelligens" är värdelös.
Såna idioter har ni gott om i den här lådan.
En forumägare och moderator på så låg omdömesnivå att det är skrattretande, och har aldrig fattat hur troll egentligen fungerar, och de exempel hon länkade till var huvudlösa.
Sen tror tydligen många av er idioter här, att den som har en gudstro är "hjärntvättad"-såg jag i någon tråd.
Då kom många och instämde.
Det är ni/de som är hjärntvättade.
Eftersom ni tror ni är allvetare, och egentligen ligger på låg IQ och har inga som helst kunskaper att ståta med. just såna som ni framhäver er i forum då ni saknar positioner i samhället.
Smala huvuden.
Gäller även forumstartaren / ägaren, som borde blockeras från nätet.
Men det är så mycket skit på nätet nu när alla har tillgången.
Det var annat på 80-90 talen då bara vi experter kunde använda det fullt ut.
Jag arbetade och utvecklade databussar.
Nätet är förpestat av alla er låga dårar!
Vi som kan datakom. börjar tröttna på all missbruk och kriminalitet.
Utom de som utnyttjar kunskaperna fel.
 
  • Haha
  • Wow
lat och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.