Sune dyker väl upp i mitten av tråden.
Om han är äkta så är han hjärntvättad men jag menar att trollfasonerna kommer fram då han vägrar svara å frågor utan bara mal på som om ingenting har hänt eller att han vore helt ensam i tråden.
 
Mikael_L
kamilenski skrev:
Ni skriver Troll.
...klipp... Inte nog med att de provocerar. De är giftiga och förpestar livet!
Men fy tusan, då är ju både du kami och jag TROLL ... :O

Ibland i alla fall .... :p
:D


(Jag tänker förvisso mest på det där med att provocera ... ;))
 
Mikael_L skrev:
Men fy tusan, då är ju både du kami och jag TROLL ... :O

Ibland i alla fall .... :p
:D


(Jag tänker förvisso mest på det där med att provocera ... ;))
Jag var först med att skriva det om nimajneB :wow::wow::wow:
 
Mikael_L
En del forumtroll är nog intelligenta personer som har som något märkligt nöje att se hur mycket man kan dra i en diskussion, hur mycket man kan reta upp andra osv osv.
Dom finner något slags perverst nöje i det hela, och är t.o.m väldigt medvetna om vad dom håller på med och hur fel dom egentligen har.

Sen har vi sådana som har någon helt uppriktig (men felaktig) verklighetsuppfattning om en eller några saker och driver fram sina åsikter in absurdum.
Dom är antingen en aning ointelligenta eller insöade/hjärntvättade men rätt ofta kan dom ha väldigt OK åsikter i en massa annat.

Sen har vi Kenneth-typen som vojma berättade om (vet ni förresten att det finns en Kenneth-klubb, för män med namnet Kenneth? :)) dom har väl egentligen en liten psykisk defekt, som gränsar både mot mytomani och psykopat. Två tillstånd där det dessutom anses att det aldrig finns (eller ens kan övas upp) sjukdomsinsikt hos den drabbade.
 
Redigerat:
Mikael_L
Såna där hjärntvättade religiösa muppar och miljömuppar är det värsta jag vet, totalt omöjliga att diskutera med. :@


Schysst kenneth sida förresten, "absolut kenneth" var ju kul. :)
 
Redigerat:
Vissa saker ska väl inte egentligen diskuteras över nätet, sånt som folk har starka åsikter om åt olika håll som politik (ni kommer väl ihåg i höstas här på forumet) religon och numer miljö. Personligen kan jag gärna vara troll vad man nu definierar det som men trollet vaknar väl bara när någon annan går in i samma karaktär och så är det nog för många.
Alla med någorlunda starka idéer och åsikter trollar väl på nogot vis någon gång men jag själv kan inte med de som säger något om något och sen ger fasiken på att svara på raka frågor samt bygger upp sin egen argumentation genom att köra totalt fri tolkning och ett jehovassystem när det ska citeras från andra. Då jävlar vaknar trollet!!!!!
 
En riktig trolltråd om en helt annan slags troll...

(För den som inte har något bättre att pyssla med.)
 
Det där med "troll" är väl egentligen en väldigt felaktig "titel" på många. Dessa personer tycker helt enkelt lite annorlunda o så är det väl inte mer med det. Själv har jag varit på nätet sedan mitten av 90-talet o stött på väldigt många med avvikande åsikter... jämfört med mina egna.

Går jag in på (mp) hemsida o skriver att jag tycker att soppan ska sänkas till USA nivå dvs knappa 5 kronor litern så skulle säkert alla miljöpartister tycka att jag är ett troll. Går jag däremot in på Vi Bilägares hemsida o skriver samma sak så kanske jag tom blir utnämnd till mod o fär en bukett blommor i brevlådan. :)

Så det är väl egentligen bara fråga om personer med avvikande åsikter på just det specifika forumet som är aktualiserat!??

Cheers...
 
elektronikfreak skrev:
Det där med "troll" är väl egentligen en väldigt felaktig "titel" på många. Dessa personer tycker helt enkelt lite annorlunda o så är det väl inte mer med det. Själv har jag varit på nätet sedan mitten av 90-talet o stött på väldigt många med avvikande åsikter... jämfört med mina egna.

Går jag in på (mp) hemsida o skriver att jag tycker att soppan ska sänkas till USA nivå dvs knappa 5 kronor litern så skulle säkert alla miljöpartister tycka att jag är ett troll. Går jag däremot in på Vi Bilägares hemsida o skriver samma sak så kanske jag tom blir utnämnd till mod o fär en bukett blommor i brevlådan. :)

Så det är väl egentligen bara fråga om personer med avvikande åsikter på just det specifika forumet som är aktualiserat!??

Cheers...
Håller inte riktigt med dig. Jag ser det som hur man driver argumenten. Om man bara skriver jorden är platt... i varje inlägg och vägrar gå in i en saklig debatt så blir det för mig trollning.
Om du går in på MPs hemsida o skriver att soppaskatten skall sänkas och samtidigt argumenterar för lägre CO2 utsläpp så tror jag att du kan agera O-trolligt.
 
Mikael_L
Nimajneb, varför är din första och sista länk exakt lika?
Blev det något fel på länken till trolldefinitionen?
 
Mikael_L skrev:
Nimajneb, varför är din första och sista länk exakt lika?
Blev det något fel på länken till trolldefinitionen?
copy paste på ipad kan gå snett ibland.:blushing:
kan inte längre editera inlägget men definitionen finns på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
 
Ropa skrev:
En riktig trolltråd om en helt annan slags troll...

(För den som inte har något bättre att pyssla med.)

Hahaha....det där var ju riktigt skoj :p:Dd^_^b
 
Nimajneb skrev:
Håller inte riktigt med dig. Jag ser det som hur man driver argumenten. Om man bara skriver jorden är platt... i varje inlägg och vägrar gå in i en saklig debatt så blir det för mig trollning.
Om du går in på MPs hemsida o skriver att soppaskatten skall sänkas och samtidigt argumenterar för lägre CO2 utsläpp så tror jag att du kan agera O-trolligt.
Jag menar inte att alla troll är fanatiker. Oavsett om det är någon som hävdar att jorden är platt o vägrar föra diskussionen vidare bara för att h*n är medlem i "Flat Earth Society". Eller någon som hävdar GUDS existens o vägrar föra diskussionen vidare bara för att h*n är med i den religiösa sekten "Children Of God".

För övrigt tror jag faktiskt på GUD själv men vill inte i just den här tråden föra en debatt om varför. ;)

Ibland tror jag faktiskt att många "troll" på nätet just är troll för att de just vill skapa debatt. Jag menar... om alla tycker exakt likadant på ett forum så blir ju forumet tämligen "smalt o likgiltigt". Ibland behövs det någon som "rör om i byken".

Själv blev jag medlem på BYGGHUS.SE för att jag ville ha råd om köp av en motorklippare. Tänkte först lägga ut frågan på FB men nu hamnade inlägget här. :)
 
Själva definitionen av troll är ju just att de gör inlägg för att skapa debatt. En klassiker är att gå in på ett kattforum och skriva att det är djurplågeri med innekatter eller att det är onaturligt att kastrera katter, det gör man bara i syfte att reta upp folk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.