Har alltid trott att begreppet forumtroll enbart var något som fanns i fantasin eller användes som ursäkt för att argumenteringar inte riktigt hamnar på rätt nivå.

Men nu har jag kommit till insikten att trollen faktiskt existerar. Råkade för någon vecka sedan börja följa två trådar på varmapumpsforum.com som drabbats av troll.

Kolla in Medlem varmepump i tråden
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=41206.0

Samt medlemmen Ziborsc1235 i tråden
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=40845.0

Trolldefinition
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=41206.0

Trolleri o underhållning på hög nivå.:wow:
 
För ett tag sen trodde jag du var en ;)
 
kamilenski skrev:
För ett tag sen trodde jag du var en ;)
O jag som tänkte samma sak om dig.... Men det stannade vid myt. Hihi
 
Trollen lever och frodas. Jag har stött på många trolltrådar i olika forum, men tyvärr ingen jag kommer på länken till rakt av.
 
Ni skriver Troll.
Det är bara skadeglada idioter.
Även i verkliga livet träffar vi dessa töntar som brukar vara mycket smarta och inte dumma :(
Inget att bry sig om. På forumet iaf. I verkliga livet försöker vi undvika dessa personer. Inte nog med att de provocerar. De är giftiga och förpestar livet!

Faan. Nu blev jag sur ...
 
Amen. ;)
 
Jag bara skummade igenom den första tråden som hastigast men jag är benägen att tro på att han är helt uppriktig. Det finns ju massor av människor med en stark tro på än det ena än det andra. Många människor lever ju sitt liv i mittfåran bland det som anses accepterat inom den aktuella populationen. Det gör att vi får svårt att ta en sådan som Sune (Värmepump) på allvar men sätt Sune i bibelbältet i USA. Helt plötsligt skulle det han predikar falla i god jord.
 
Kan bara bekräfta att troll finns. I verkligheten alltså! På vår firma jobbar ett troll som vi kan kalla för Kenneth (eftersom han heter det i verkligheten). Han kan ALLT!

Oavsett vad man säger så svarar han emot. Ibland för att han tycker annorlunda, ibland för att han tror att det är annorlunda. Men han får det alltid att verka som att det är han som har det rätta svaret.

Kan dra några exempel:

  • Det amerikanska stridsplanet (har glömt namnet) kommer enligt Wikipedia upp i Mach 3.2. Kenneth hävdar att det går Mach 7, alltså lite drygt dubbelt så fort. När vi konfronterar honom säger han att det som står på Wikipedia gäller i fredstid och att när det blir krig kopplar dom på ytterligare en EBK och får mer sprutt i maskinen.
  • Vi diskuterar tryckimpregnerat virke. Kenneth hävdar att allt virke kommer från samma tillverkare nämligen ett företag som heter NTR.
  • Det finns ingen dieselbil med mindre än 3 liters motor som duger att dra något mer än ett tomt släpvagn!
  • Det är förbjudet att bygga garage norr om (kommer inte ihåg) om man inte har minst xxx mm isolering och yy graders taklutning. Tydligen nya regler sen 1 april.
  • osv. osv. osv.
Ja ni förstår...
 
Hur många fundersr på att sluta på jobbet? ;)
 
Bara dom stackarna som tvingas jobba i hans direkta närhet. Man ser att de står och vimlar med ögonen när han drar igång sina "historier".
 
Locke skrev:
Jag bara skummade igenom den första tråden som hastigast men jag är benägen att tro på att han är helt uppriktig. Det finns ju massor av människor med en stark tro på än det ena än det andra. Många människor lever ju sitt liv i mittfåran bland det som anses accepterat inom den aktuella populationen. Det gör att vi får svårt att ta en sådan som Sune (Värmepump) på allvar men sätt Sune i bibelbältet i USA. Helt plötsligt skulle det han predikar falla i god jord.
Sune är inget troll, han är bara hjärntvättad. Hoppas för hans egen skull att han aldrig inser det.
 
troll är ett fantastiskt fenomen. tillbringat åravis på sweclocker.com och där frodas trollen.

men kom ihåg regel nr1 när du kommer i kontakt med en av dessa mytiska varelser. det är ingen vits att argumentera med dom, hur mycket bevis du än lägger fram. bara ignorera.
 
zsimpey skrev:
troll är ett fantastiskt fenomen. tillbringat åravis på sweclocker.com och där frodas trollen.

men kom ihåg regel nr1 när du kommer i kontakt med en av dessa mytiska varelser. det är ingen vits att argumentera med dom, hur mycket bevis du än lägger fram. bara ignorera.
Framför allt är väl huvudreglerna:
*Utsätt inte troll för vatten
*Mata dem inte efter midnatt

när man stöter på ett troll.
 
fredl skrev:
Framför allt är väl huvudreglerna:
*Utsätt inte troll för vatten
*Mata dem inte efter midnatt

när man stöter på ett troll.
Gäller inte det bara gremlings? :D

Mvh//Janne
 
Det verkar ha gått troll bland länkarna. Trolldefinitionen verkade spännande men att läsa 21 sidor diskussion om att gå ur svenska kyrkna känns inte lockande en kyrklig helgdag som denna:), Går det att snabbspola till någon viss sida?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.