Hej. Vi har tecknadet den hos folksam och dem kom på e besiktning och har inte godkänd två duschrum och ett badrum och jakozin pga avloppen är inte enligt den nya normen .
Vi ringde den när okänd person köra i garage porten och de sade den är 15år gamal och ingen ersättning utgår. Vi betalar 1850 kr per månad till något som vi inte få ersättning för huset är 30 är gammal. Är inte bättre Vi byta till e annan försäkringsbolag som kostar 900kr per månad.
Vad tycker ni att vi ska göra,kan vi kräva att villaförsäkring kostar 1850 inklusive alla badrum men folksam borde avskriva kostnaden av den badrummen som är inte godkända.Tack
Önskar er god fortsättning

Du skulle inte godkänt att Anticimex kom och besiktigade, du måste inte släppa in dom, det är inget krav.

Men att dina badrum och annat är gamla och så ger dig ju inte någon ersättning i alla fall så....

Samtidigt är jag som kund/delägare glad att dom hittat dina felaktigt utförda våtutrymmen och meddelat dig att du står risken själv.

Ditt pris är ju sjukt högt...vad är det för hus du har?
Min försäkring kostar

• Försäkringsinfo med villaförsäkring bas, hemförsäkring stor, tillägg för byggnader och småbåt, månadskostnad 507 kr, nästa betalning 508 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
N Nannito skrev:
Vi ringde den när okänd person köra i garage porten och de sade den är 15år gamal och ingen ersättning utgår.
Vet inte om jag riktigt förstod det där. Menar du att någon körde sönder din garagedörr, med bil?

I så fall skalk det går på den bilens trafikförsäkring, om den smet så kan du få viss ersättning från trafikförsäkringsföreningen (en gemensam fond där alla försäkringsbolag delar på kostnader för smitningsolyckor).

• Gilla
tergo och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.