5 629 läst · 10 svar
6k läst
10 svar
Fogning av klinkers på vägg
Hej!
Ska vika upp en halv rad med klinkers på väggen. Golvet är redan fogat sedan tidigare. Eftersom klinkersen är ganska ojämn i ytan och det bara är en halv rad så blir det lite halvkletigt att "spackla" över fogmassan i normal ordning.
Tänkte om man kanske kunde "sprittsa" in fogen istället. Finns det någon lim/silikon-pistol eller liknande att köpa som man kan använda till det eller är det någon som har något annat smart tips?
Tack på förhand!
Älgen
Ska vika upp en halv rad med klinkers på väggen. Golvet är redan fogat sedan tidigare. Eftersom klinkersen är ganska ojämn i ytan och det bara är en halv rad så blir det lite halvkletigt att "spackla" över fogmassan i normal ordning.
Tänkte om man kanske kunde "sprittsa" in fogen istället. Finns det någon lim/silikon-pistol eller liknande att köpa som man kan använda till det eller är det någon som har något annat smart tips?
Tack på förhand!
Älgen
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Sen kan man ju busa lite och spritsa lite fog på tårtan
En fog-kanitz. Kanske det du menar jon?
Varje dag....
Jag hade samma problem på ett ganska ojämt klinkergolv och kakelvägg. Jag skaffade ett par tomma oanvända tuber som man annars köper med lim eller silikon i, och sen fyllde jag på fogmassan bakvägen och satte i bakproppen och sedan var det bara att spritsa på. De gick att återanvända många gånger om man sköjde dem mellan fyllningarna.
Lycka till!
Lycka till!