Vi har ett utrymme under trappan i källaren som står helt outnyttjat nu. Vi tänker en lösning liknande denna:
http://lh5.ggpht.com/_FvyYWdhX7ks/T...h/ApartmantTherapyTrappamedflerafunkti[3].jpg
Och har en vision av att det nog ska gå att bygga själva (trots att vi inte är överdrivet vana byggare). Någon som har några idéer om material osv eller andra fiffiga tips?
Just nu är det en hel vägg (inte bärande) med en liten dörr längst ut i kanten...
http://lh5.ggpht.com/_FvyYWdhX7ks/T...h/ApartmantTherapyTrappamedflerafunkti[3].jpg
Och har en vision av att det nog ska gå att bygga själva (trots att vi inte är överdrivet vana byggare). Någon som har några idéer om material osv eller andra fiffiga tips?
Just nu är det en hel vägg (inte bärande) med en liten dörr längst ut i kanten...
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Yttre "dörrar" av skivmaterial, t.ex. plyfa + pålimmad mdf eller bara mdf. Själv gillar jag mdf som imiterar pärlspont, men det beror ju på er stil om det passar.
Stommen av vanligt reglevirke och hyllor av lämpliga skivmaterial. Rullhjul under?
Stommen av vanligt reglevirke och hyllor av lämpliga skivmaterial. Rullhjul under?
Jag har gjort något liknande fast inte alls lika snyggt. I mitt fall så är det mitt nödföråd av ved för krissituationer. (Typ magsjuka eller nåt då jag verkligen inte orkar gå ut till vedboden och hämta ved) Min hall är helt orenoverad och ser ut som stryk så jag har inte alls samma slutfinish. Men jag använde mig av mdf och fyra hjul. Kan jag kan ni, var noggrann bara så kommer det gå som en dans.
Mja, jag tror inte min lösning gör sig på bild. När jag köpte huset så fanns det redan en lös skiva som sattes i hålet under trappan, jag har alltså bara gjort en flyttbar låda som jag ställt bakom. Skivan döljer alltihop.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Byggde garderobsförvaring för ett par år sedan. Det är inte under en trappa och inte heller utdragbart men alla dörrar är av just pärlspont och mdf. Fungerar bra men om man limmar stora ytor ska man vara uppmärksam på upplagen så att inte dörrarna slår sig.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg