Hej!

Hur förvarar ni era utemöbler över vintern? Räcker det med en presenning i ett torrt hörn eller...? Köpte fint set men har inget förråd att ha dom i, vet inte ens vad det är för träslag. :blushing:
Det är alltså trä och metall och är impregnerat... antar jag... Tänkte aldrig på det när vi köpte dom. :blushing: Ja, det är så man skäms...

Får givetvis åka till Coop Forum och fråga men glömmer det varje gång och Nu minsann kommer jag ihåg det mitt i natta. :p
 
lovhults.shopitoo.com säljer byggbeslag för att bygga enkla förråd. Väldigt enkelt att göra själv.
 
Innan jag fick förråd så slog jag in hela rasket i en stor presenning; fällde ihop och gjorde att stort paket. Fungerade utmärkt.
 
Jag har i många år använt en stor presenning för att täcka över möblerna, vilket fungerar bra. I morgon lär det bli solsken, passar på då eftersom det är viktigt att möblerna är så torra som möjligt.
 
Ja men det var väl det jag tänkte. Frågan känns just nu överflödig. Ville få bekräftat att andra också gör så. :p Det där med solen var ju en tanke jag inte hade kommit på, funderade på hur det blir med fukt och voila!

Har ont om utrymme utomhus redan nu så inget byggande av förråd.

Tack.
 
Jag ställer in dem i lekstugan, som ändå inte används av barnen under vintern.
 
Kallar detta knappt att bygga. Du fixar det på en timme drygt sen drar du bara över en presenning.


154-4-rygg+shus004.jpg
 
Vi köpte en tälthall på cirka 20 kvm och slängde in lastpallar som golv. Fick plats med alla utemöbler, grill, cyklar, betongblandare och annat löst som är onödigt att förvara i en dyr byggnad.
 
sätt in möblerna i växthuset.................
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.