269 läst · 2 svar
269 läst
2 svar
Förvara arbetsskiva i förrådet.
Har ett förråd (isolerat och varmt) där jag har en arbetsbänk i rostfritt. Hade en bit MDF över som jag tänkte ha som slit/slängskiva ovanpå den rostfria när det ska målas, spikas och bankas för att spara den rostfria. Nu vill jag ha någon smart lösning där jag kan förvara MDF:en i taket (all annan plats är tagen...) Så hur hade ni gjort? Vad finns det för sätt att ha den i taket så den är lätt att plocka ner och sätta upp igen. Vill inte göra hål eller skruva något i MDF:en så det är i vägen när man ska använda den.
Bygga egna fästen av trä som man kan vrida på för att lossa skivan? Inte sett några fästen som skulle kunna funka.
Tacksam för hjälp.
Bygga egna fästen av trä som man kan vrida på för att lossa skivan? Inte sett några fästen som skulle kunna funka.
Tacksam för hjälp.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 809 kr inkl moms
Läs mer
Gör två "trapetser" i trä där den ena går att haka av på en sida. Lyft upp skivan och haka i trapetsen, sänk skivan. Omvänt när du ska ta ner skivan.
Vår kanot har hängt i elledningar och en trättapets samt ett järnrör i 25 år.
Mer fancy är att ha fästen som inte rör sig men där ett av tvärstagen fortfarande går att flytta.
Vår kanot har hängt i elledningar och en trättapets samt ett järnrör i 25 år.
Mer fancy är att ha fästen som inte rör sig men där ett av tvärstagen fortfarande går att flytta.