Hej!
Jag är relativt nyinflyttad i en bostadsrätt. Mina element har två st. nipplar. Jag förstår inte vad de olika nipplarna är till för. Om jag skulle vilja lufta elementet, hur går jag tillväga då? Tar tacksamt emot hjälp här.
Bifogar bild
Jag är relativt nyinflyttad i en bostadsrätt. Mina element har två st. nipplar. Jag förstår inte vad de olika nipplarna är till för. Om jag skulle vilja lufta elementet, hur går jag tillväga då? Tar tacksamt emot hjälp här.
Bifogar bild
Medlem
· Västerbottens län
· 17 911 inlägg
Lyckliga dig som bara har två ett av mina har fyra.
Med en elementnyckel så öppnar du ventilen som sitter högst, är som en kran.
Kommer det vatten stäng. Kommer det luft så fortsätt tills det kommer vatten och stäng.
Vattnet är oftast svart så håll en trasa runt ventilen.
Protte
Med en elementnyckel så öppnar du ventilen som sitter högst, är som en kran.
Kommer det vatten stäng. Kommer det luft så fortsätt tills det kommer vatten och stäng.
Vattnet är oftast svart så håll en trasa runt ventilen.
Protte
Produkter som diskuteras: "elementnyckel"
Elementnyckel Bårebo
Lufta elementen med en universell elementnyckel
35 kr inkl moms
Läs mer
Eftersom det är en BRF, så bör/ska du kontrollera/kontakta stadgarna och/eller styrelsen om du får/ska lufta radiatorerna själv.
Värmesystemet tillhör normalt föreningens ansvar, förutom ytan (målningen) på radiatorerna.
Värmesystemet tillhör normalt föreningens ansvar, förutom ytan (målningen) på radiatorerna.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Förstår inte mitt luftvatten system
Värmepumpar -
Fjärrvärme drar mycket. Förstår inte hur fjärrvärme fungerar.
Fjärrvärme & Gas -
Förstår mig inte på temperaturstyrningen
Värme allmänt -
Förstår mig inte på min kombipanna.
Olja & El -
Hjälp mig förstår inte hur man ser om regeln sitter i linje med hjälp av snöre! bild
Byggmaterial & Byggteknik