Hej!

Jag funderar på hur man bäst förstärker ett ytterhörn på gipsskivor som är 135 grader. Det finns inga fasade kanter i dessa hörn. Jag har använt glasfiberremsa i övriga skarvar och hörnlister i plast på 90 hörnen.

Kan man använda glasfiberremsa eller kanske pappremsa? Eller bara spackla som en tok? Hur har ni andra gjort?

Cheesen
catherineb catherineb skrev:
Hej!

Jag funderar på hur man bäst förstärker ett ytterhörn på gipsskivor som är 135 grader. Det finns inga fasade kanter i dessa hörn. Jag har använt glasfiberremsa i övriga skarvar och hörnlister i plast på 90 hörnen.

Kan man använda glasfiberremsa eller kanske pappremsa? Eller bara spackla som en tok? Hur har ni andra gjort?
Bästa skarvarna i vårt hus är just dom där 135graders.. dom är pappersremsade, spacklade och målade.
Men om man vill ha fina hörn även om fem år så sätter man en list utanpå.
Väl utförd 135 graders skarv mellan träpanel och vitmålad vägg med pappersremsa och spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggskarv med 135-graders vinkel, pappersremsad, spacklad och målad, med en skyddande list.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Jag har använt mig av denna iof vid 90° hörn, men den är rätt flexibel så torde funka även för 135°

[länk]
Perfekt, något sådant är jag ute efter!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.