3 843 läst · 11 svar
4k läst
11 svar
Första intrycken med egen traktorgrävare
Du får gärna fråga men jag vet inte om jag vill svara ärligt på detta.tynnis skrev:
Lisa är både mer logisk och byggtekniskt kunnig än vad jag är, (mycket mer till och med).
Fast jag är snyg...nej inte det heller. :'(
Låt mig vara svaret skyldig i stället.
mvh
David
Jag kan ge fler exempel på varför hon är min drömkvinna:tynnis skrev:
Man får nästan tjata på henne att köpa nya kläder.
Det är hon som föreslår att vi ska köpa nya datorer, program, spel eller andra teknikprylar.
När man går ut på stan för en öl med kompisarna så passar hon på att...åka till stallet och rida.
Hon har i princip lärt sig det mesta kring husbygge på egen hand.
På första huset vi byggde ville hon göra det mesta på bygget själv. Sedan gjorde hon illa ryggen så hon fick börja ta det lite lugnare.
På det andra bygget projekterade hon och drog elen själv. Elektrikerna som inspekterade det hade bara beröm att ge.
Hon har ritat andra och tredje huset själv.
Hon tar konstruktörens generella ritningar och gör mer detaljerade konstruktionsritningar åt hantverkarna så att inga missförstånd kan uppstå.
Hon drar VA själv.
Hon kan se om något är snett med millimeters nogrannhet på 9 meter.
Hon "acade" alla kurser på teknis som jag nätt och jämt klarade.
Jag känner mig mest som byggvärldens Remington Steele, (fast inte lika snygg). Jag finns där bara för att vara manligt alibi för Lisa. Alla vi möter i byggbranschen vänder sig till mig och diskuterar lösningar fast hon står bredvid och är den som kan saken bäst. Fast å andra sidan betvivlar jag att jag lyckats få så mycket hjälp av gubbarna i branschen som Lisa får.
mvh
David som dock är bra på att duka fram te och mackor
Jösses!David skrev:Jag kan ge fler exempel på varför hon är min drömkvinna:
Man får nästan tjata på henne att köpa nya kläder.
Det är hon som föreslår att vi ska köpa nya datorer, program, spel eller andra teknikprylar.
När man går ut på stan för en öl med kompisarna så passar hon på att...åka till stallet och rida.
Hon har i princip lärt sig det mesta kring husbygge på egen hand.
På första huset vi byggde ville hon göra det mesta på bygget själv. Sedan gjorde hon illa ryggen så hon fick börja ta det lite lugnare.
På det andra bygget projekterade hon och drog elen själv. Elektrikerna som inspekterade det hade bara beröm att ge.
Hon har ritat andra och tredje huset själv.
Hon tar konstruktörens generella ritningar och gör mer detaljerade konstruktionsritningar åt hantverkarna så att inga missförstånd kan uppstå.
Hon drar VA själv.
Hon kan se om något är snett med millimeters nogrannhet på 9 meter.
Hon "acade" alla kurser på teknis som jag nätt och jämt klarade.
Jag känner mig mest som byggvärldens Remington Steele, (fast inte lika snygg). Jag finns där bara för att vara manligt alibi för Lisa. Alla vi möter i byggbranschen vänder sig till mig och diskuterar lösningar fast hon står bredvid och är den som kan saken bäst. Fast å andra sidan betvivlar jag att jag lyckats få så mycket hjälp av gubbarna i branschen som Lisa får.
mvh
David som dock är bra på att duka fram te och mackor
Är hon snygg oxå? ;D
Jag har väl stöttpå några såna tjejer, de kan allt inom sitt område men ser nästan ut som killar...