Köpte hus med ganska snålt antal (enligt mig) pannor i reserv. Taket ska vara bytt 2013.
På pannorna står det Vittinge Tegelbruk P2 11-52, har googlat lite på detta utan att hitta något exakt resultat. Vad i namnet är betydelsefullt att googla på? Finns dessa pannor kanske inte ens längre?
På pannorna står det Vittinge Tegelbruk P2 11-52, har googlat lite på detta utan att hitta något exakt resultat. Vad i namnet är betydelsefullt att googla på? Finns dessa pannor kanske inte ens längre?
Varför inte maila tillverkaren direkt🤔namnbyte skrev:
Baserat på högen av kasserade pannor i Vittinge så tillverkar dom inget annat än naturligt rödfärgade pannor och har så inte gjort på rätt länge. Men jag kan ha fel i hur produktionen fungerar... Kör dock förbi den högen flera ggr i månaden. Minns dock förr hur dom hade alla möjliga färger på utställning mot riksvägen och en villa i byn fick den gröna varianten lagd.
Får be om ursäkt för sämsta återkopplingen, semestern tog slut och vardagsröran satte igång igen... Så här ser ovan och undersida ut, ihop med beteckningen jag lämnade i första inlägget.R Rejäl skrev:
Nu har det snart gått så lång tid att jag likväl borde försökt få svar av tillverkaren redan från start 😅