8 299 läst · 4 svar
8k läst
4 svar
Förslag på ytbehandling av Plywood-kontorsbord
Jag har kapat till en skiva jag ska ha som skrivbord i kontoret. Jag har limmat ihop två 10mm plywoodskivor, har en fasad framkant så att man ser skikten tydligt, samt till slut slipat till en riktigt fin finnish. Just nu både ser den och känns underbar att ta på.
Jag skulle gärna vilja kunna ställa en kaffekopp på den utan att oroa mig för att trät sakta men säkert börjar resa sig, samtidigt som att jag vill behålla den lena känslan av finslipat trä.
Vad har ni för tips på ytbehandling som bibehåller skivans originalfärg och ytkänsla? ...gärna något man kan köpa på Fredells, Bauhaus.
Tack!
Jag skulle gärna vilja kunna ställa en kaffekopp på den utan att oroa mig för att trät sakta men säkert börjar resa sig, samtidigt som att jag vill behålla den lena känslan av finslipat trä.
Vad har ni för tips på ytbehandling som bibehåller skivans originalfärg och ytkänsla? ...gärna något man kan köpa på Fredells, Bauhaus.
Tack!
Jag har gjort en skohylla av plywood o ville se skikten ,jag klädde ovan sidan med laminat som jag fick från en finsnickeri firma som jag känner.
Håller med föregående talare med tillägget att Osmo natur (3041) borde göra att orginalfärgen behålls ganska/väldigt väl. Den är svagt vitpigmenterad för att komponsera för oljans annars aningen gulnande effekt. Har själv provat den och den håller vad den utlovar.