Jag vill köpa en större verktygslåda att förvara mina mest användbara verktyg i. Jag har idag en verktygsvagn från Stanley. Dock tycker jag att det är otympligt att dra runt på en vagn. Verktygslådan som man kan lyfta av verktygsvagnen är heller inget bra. Lådan som sitter högst upp är för grund för att man ska kunna förvaran tillräckligt mycket verktyg i den.

Någon som har ett bra förslag på en verktygslåda med bra förvaringsutrymme?

Jag tycker du ska gå på någon typ av öppen låda/väska. Dels för att verktygen man använder mest, såsom skruvmejslar, ofta gör sig bra att ses uppifrån. Dels för att en sådan rymmer en väldans massa. Komplettera med en liten sortimentlåda för diverse småpryttel som du lägger ner i det stora facket och du kommer inte sakna locket på den klassiska stängda verktygslådan.

Det finns gott om modeller hela vägen från Julas till Raaco. Du får helt enkelt bestämma en budget först.

Jag tycker att Raaco Compact är helt kanon både till förvaring samt att få med sig prylarna.

Jag kör med en 37a till alla skidprylar, 37a till MTB-grejerna och en ytterligare en 37a för verktyg jag vill kunna plocka mellan garaget, lgh, kompisar osv. Tillräckligt stor för att få med sig saker, möjlighet att stapla dem på ett vettigt sätt samt att handtagen på sidan om gör att det går att bära dem även om de är riktigt tungt lastade.

http://www.raaco.com/Compact-1597.aspx

Enda nackdelen som jag ser det är att dom är dyra. Men med tanke på att jag räknar med att ha dem väldigt länge så blir ju inte kostnaden så hög utslaget på antalet bruksår :D

Stanley har ju en öppen variant som går att få tag på hos bauhaus tex.
Det kanske skulle vara något?

Hur mycket verktyg skall det få plats?
Är det handverktyg eller elverktyg?

Jag köpte denna på ett JULA-erbjudande för att enkelt kunna plocka med sig de verktyg man behöver för stunden...och tycker faktiskt den har funkat bra....fast det va kanske inte en sådan lösning du menade

I
Jag använder några gamla filmkameraväskor, rymmer mycket men i en enda röra. Den från Jula verkar ok, men hur kan den väga 1,2 kg? Har sett många hantverkare har såna där mjuka, får kanske önska en sån i julklapp.:)

Remne skrev:
Jag köpte denna på ett JULA-erbjudande för att enkelt kunna plocka med sig de verktyg man behöver för stunden...och tycker faktiskt den har funkat bra....fast det va kanske inte en sådan lösning du menade
Jag har två stycken liknande den där, den ena är dock lite längre. De rymmer väldigt mycket, men jag tycker de är helt hopplösa att leta i. Och av någon anledning tycks verktyget man behöver alltid ligga längst ner. Är inte helt ovanligt att man får krafsa ut hela innehållet på golvet för att komma åt det man behöver. Men det kanske mest är en indikation på att jag har för mycket saker i dem.

Hur som, så har jag sneglat lite på varianten som ser ut mer som en avancerad hink, där man kan ställa ner sakerna istället för att lägga dem i en stor hög. Jag tycker detta ser mer praktiskt ut. Jag har dock aldrig blivit färdig att testa själv, så jag vet inte hur bra det fungerar i praktiken.

I
pyro skrev:
Jag har två stycken liknande den där, den ena är dock lite längre. De rymmer väldigt mycket, men jag tycker de är helt hopplösa att leta i. Och av någon anledning tycks verktyget man behöver alltid ligga längst ner. Är inte helt ovanligt att man får krafsa ut hela innehållet på golvet för att komma åt det man behöver. Men det kanske mest är en indikation på att jag har för mycket saker i dem.

Hur som, så har jag sneglat lite på varianten som ser ut mer som en avancerad hink, där man kan ställa ner sakerna istället för att lägga dem i en stor hög. Jag tycker detta ser mer praktiskt ut. Jag har dock aldrig blivit färdig att testa själv, så jag vet inte hur bra det fungerar i praktiken.
Jaha är det så, då kan jag lika gärna behålla kameraväskorna. Jag hade 2 plåtverktygslådor typ äldre, där kunde man ha bra ordning. Dock vägde de en del så jag slängde dem. Finns det ingen modernare variant av dem?

I
Typ sån här från Biltema. Ska man ha så mycket luft mellan järnet blir den nog inte så tung. Extra plus för platsen till snusdosan.
2000028474.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I
En sån här hade jag kunnat tänka mig om det inte var för vikten, 7,6 kg, Kunde de inte ha byggt såna i kolfiber.
741888.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
corre
  • Laddar…
ion skrev:
Jag använder några gamla filmkameraväskor, rymmer mycket men i en enda röra. Den från Jula verkar ok, men hur kan den väga 1,2 kg?
Den har en formgjuten plastbotten, så den är väldigt stabil i kanterna, dvs den "säckar" inte ihop....

Jag har helnöjd med min Veto Pro Pac. Lätt att stuva undan i klädkammaren, bära ut till bilen eller ta med sig när man skall hjälpa släkt och vänner.

LC-propped-1_1.jpg

http://www.vetopropac.com

hal skrev:
Jag har helnöjd med min Veto Pro Pac. Lätt att stuva undan i klädkammaren, bära ut till bilen eller ta med sig när man skall hjälpa släkt och vänner.
Vilken storlek har du och var köpte du den?

Min köpte jag på Rutlands för 3-4 år sedan http://rutlands.co.uk/, men jag ser nu att de inte längre säljer dessa.

Storleken är en LC (i Contractor-serien), som passar lagom till alla handverktyg plus skruvdragaren och multimetern, men det är inte mycket plats kvar. På utsidan hänger jag Snickers elektrikerficka med en karbinhake som jag kan koppla loss och sätta på bältet vid behov.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.