2 864 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Förra ägaren säger inte upp sopor och vatten
En släktning till mig och hennes man har köpt stt första bostadsrätt radhus men förra ägaren har inte sagt upp varken sophämtning eller vatten, han säger att han inte vet hur han ska göra.
Dom vill inte tjata mer på honom mer men är oroliga att om han får en betalingspåminnelse på något kan komma till dom och vara otrevlig, han har varit det när dom klagade på städningen.
Hur ska man ta sig vidare i ett sådant fall
Dom vill inte tjata mer på honom mer men är oroliga att om han får en betalingspåminnelse på något kan komma till dom och vara otrevlig, han har varit det när dom klagade på städningen.
Hur ska man ta sig vidare i ett sådant fall
De anmäler att de vill ha abbonemang. Det ska de glra direkt. Vad föregående ägare gör är inte deras problem, om de gör det de ska. Kontakta kommunen och säg från vilket datum de ska stå som abonnenter.
Medlem
· Västernorrland
· 10 865 inlägg
Det vanliga är väl att man tar över dylika abonnemang? Man ringer och uppger adress och när man köpt fastigheten ifråga och så byter de bara.
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Precis som det sägs i första inlägget så vet inte f.d ägaren hur man gör för att säga upp abonnemanget. Jag tror inte det finns något enskilt abonnemang, då det är en bostadsrätt tror jag att sopor o VA ingår i månadskostnaden man betalar till föreningen. Ring till ordförande ( eller någon annan i styrelsen) och fråga hur det fungerar.
Liknande trådar
-
Intressant situation: "Förra ägaren vill ha mitt elprisstöd."
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Har förra ägaren kopplat fel?
El -
Förra ägarens elinstallationer
Juridik -
Ventilationen omgjord av förra ägaren, problem vid försäljning
Bostadsrätt -
Köpte just hus men titta vad förra ägaren har ställt till med !!
Värme allmänt