Hej!

För att få till lite insynsskydd mot grannarna vill vi sätta upp en spaljé med murgröna. Idag finns det endast ett litet stängsel och jag undrar ifall det finns något sätt att förlänga de befintliga stängselstolparna i stål för att sedan kunna montera nätet där.

Spontant tänker jag ifall det finns någon form av krage som man kan sätta för att montera en ny stolpe ovanpå. Det är två olika storlekar på stolparna. Det är två olika typer av stolpar och de har en diameter på 43 och 58 mm i yttermått.

Någon som har input på var man kan hitta material för något sådant eller har någon annan smart lösning.

Bifogar bilder nedan

Tack på förhand

• Staketstolpe, nätstängsel, trädgård, blommor, gräs, fruktträd, bar jord, vårlig dag, utomhus, ofokuserad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med cyklar, staket, gräsmatta, buskar, och vita utemöbler i dagsljus.
    Skapa konto
  • Metallstolpe med skadat grönt nätstaket framför tegelvägg och fönsterdörr på trottoar.
    Skapa konto
  • Rödtegelbyggnad, fönster med röd karm, grön stängsel, gröna växter, stentrappa, dagtid.
    Skapa konto
Det går att sätta fast nya stolpar/stöd direkt mot de låga. Tex med spännband, eller spikband som skuvas ihop.
Sedan kan man sätta nät eller trådar eller vad man nu vill på dem. Murgrönan kommer att täcka hela konstruktionen så det kommer inte att synas när den vuxit ihop.

• Gilla
Tjorloff
  • Laddar…
Jag hade nog satt nya rör över dem gamla dvs hela vägen ner till mark.

• Gilla
Tjorloff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.