Tänker sätta en som jag kallar det "kakellist" under överskåpen i ett kök. Infällda uttag ligger i en rad där jag tänker placera listen. Har läst någonstans att det finns möjlighet att bygga på dosorna för att få dem i liv med en bräda som är t.ex. 1 cm utanför dosornas placering nu.

Hur fäster man sådana ringar i dosorna? Får jag göra det själv?

Ringarna har "hål" för dosskruvarna och i när det gäller den typen av "arbeten" så säger jag väl som vi säger där jag bor, fråga inte så får du

Finns även längre dosskruvar att köpa om originalskruvarna inte räcker till när förhöjningsringarna monterats.

elmont skrev:
Ringarna har "hål" för dosskruvarna och i när det gäller den typen av "arbeten" så säger jag väl som vi säger där jag bor, fråga inte så får du
Byta ut befintliga uttag ingår i arbeten där man endast behöver "nödig kännedom"

Hur mycket kan man / får man bygga på med förhöjningsringar?
Hur tjocka finns det?
Kan man lägga flera ringar på varandra?

62_an skrev:
Hur mycket kan man / får man bygga på med förhöjningsringar?
Hur tjocka finns det?
Kan man lägga flera ringar på varandra?
Finns det överhuvud taget några bestämmelser?
Ingen som vet??

Jag byggde på en dosa med en annan dosa som jag skar bort botten på. Tillåtet? :)

Thomas: Om du lyckats fixera din skarv så ser jag inga problem i det, men det är inte rätt, som vi brukar säga sinsemellan.

62_an: bygg du på så länge du hittar skruv som är längre. Rent praktiskt, kanske max 3cm.

Apprentice skrev:
Thomas: Om du lyckats fixera din skarv så ser jag inga problem i det, men det är inte rätt, som vi brukar säga sinsemellan.
.
Jag borrade bara två hål i kanterna av botten och skruvade ihop dosorna, blev helt jämnt trots att jag inte ens mätte nåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.