Vi har nyligen dränerat runt huset och kvar är ca 10-15m3 massor bestående av lerjord, sten, gamla dräneringsrör etc. Jag skulle egentligen ha sparat massorna för att återfylla vartefter det sjunker undan (gjorde dräneringen under vintern så det sjunker sakta). Då dessa massor är oerhört svårjobbade (tungt, stenigt) så har vi nu istället beslutat att forsla bort dem och beställa matjord för återfyllnad.

Vilka företag kan man anlita för bortforsling av denna typ? Får inte många träffar på google när jag söker. Någon som vet ung. vad det kan kosta?

Vi bor i Stockholm (Spånga)
 
Vilka grävgubbar som helst kan du anlita. Räkna med 1500-3500kr per lass om det behöver deponeras på tippen.

/M
 
Eller prova med att annonsera ut dem mot bortforsling.
Finns alltid nån som behöver fyllningsmassor
 
Tack för era svar!
mats_o: var annonserar jag lämpligast?
MatthiasS: har du något exempel på bra/billiga grävgubbar i stockholmsområdet?
 
Njae, inte riktigt ännu. Om någon vecka kan jag kanske bistå med lite tips men jag skulle ringa på lite blocket-annonser , ta den billigaste och se till att betala när jobbet är klart.... I ditt fall handlar det ju om långt mindre än en dags jobb så det är ju ett rätt litet projekt.
 
Jag fick mitt kört av Billefälts. Dock så lastade jag själv på växelflak. Tror det kostade 2000kr att få iväg ett helt flak med massor inkl hyra av flaket någon dag för lastningen.
 
Vårt eget sälj och skänkes forum kräver lite fler inlägg/registreringstid än vad du har för nuvarande men du har ju tex alla anonser, blocket osv.
En helt vanlig skylt i tomtgränsen om fyllningsmassor bortskänkes kan funka också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.