Har ett bekymmer som jag inte förstår mig på. Har en fördelare (?) i källaren som delar upp kallvattnet till fyra olika tappställen. Någon enstaka gång då och då, med åtskilliga månader emellan, läcker det. Jag vet inte riktigt hur mycket, men tillräckligt för att det ska bli blött på golvet, så några deciliter iaf. Lägger hushållspapper under, för att se om det droppar, och det är snustorrt där emellan.Har hoppats kunna använda pappret för att identifiera exakt var det läcker, men när det väl läcker blir hela pappret genomblött innan jag hinner märka det.
Vi använder alla tappställena regelbundet, och jag har provat att t.ex. spola fullt vid alla fyra tappställen samtidigt,utan att det läcker.
De vi köpte huset av nämnde att de hade sett samma sak. De trodde att det var kondens, men jag tror att det är mer vatten än så.
Vad skulle kunna få som effekt att den här typen av koppling läcker så sporadiskt?
Ska ha hit en rörmokare, men tror det vore bra att ha en liten tanke om vad det är som händer.
Vi använder alla tappställena regelbundet, och jag har provat att t.ex. spola fullt vid alla fyra tappställen samtidigt,utan att det läcker.
De vi köpte huset av nämnde att de hade sett samma sak. De trodde att det var kondens, men jag tror att det är mer vatten än så.
Vad skulle kunna få som effekt att den här typen av koppling läcker så sporadiskt?
Ska ha hit en rörmokare, men tror det vore bra att ha en liten tanke om vad det är som händer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sätt sådan läck indikator tejp så långt upp på röret du kan för att se om det kommer från skyddsröret. Då kan det I värsta fall vara en skruv som är fastdragen in i ett rör men som bara läcker vid någon specifik förutsättning.
Det låter ju faktiskt inte som en helt orimlig tanke, och som ett bra nästa steg med en sådan tejp. Men var hittar jag sådan, och vad heter den? Har googlat en stund nu utan att hitta någon konkret produkt.A atomlab skrev: