Hej! Jag har verkligen noll koll, kanske dum fråga. Ska köpa diskmaskin+installation på elgiganten. Innan måste det finnas bla ett hål på minst 10cm för att dra kablar/rör. Under diskhon är det förberett för diskmaskin och skåpet bredvid är där diskmaskinen ska ställas. Under skåpet finns ett hål men jag får inte bort skåpskivan som ligger horisontellt. Vad ska jag göra, behöver jag borra ett till hål i skåpväggen eller i skivan som ligger parallellt med golvet? Kanske rörigt förklarat men är tacksam för hjälp!
Om du ska köpa en ”vanlig” fullstor diskmaskin ska du ta ut hela det tomma skåpet som du visar upp.
Sedan kan du eventuellt dra rören genom de färdiga hålen du visar upp, eller så får man borra ett nytt hål i sidoväggen på diskbänksskåpet.
Sedan kan du eventuellt dra rören genom de färdiga hålen du visar upp, eller så får man borra ett nytt hål i sidoväggen på diskbänksskåpet.
Ja precis, ska montera bort skåpluckan. Så länge "skåpgolvet" är kvar kan jag inte heller montera bort skåpväggarna.
Ja, så tänkte jag men hur får jag bort "skåpgolvet"? Har försökt flera gånger men det sitter som berget...Dowser4711 skrev:
Du ska inte ta bort ”golvet”. Du ska ta ut hela skåpet.
Kolla i hålen på respektive sida, det är troligtvis skruvat in i skåpet bredvid.
Kolla i hålen på respektive sida, det är troligtvis skruvat in i skåpet bredvid.
Toppen, nu fick jag bort hela skåpet! Hade inte fattat att det satt ihop... tack så jättemycket!!!