170 läst · 3 svar
170 läst
3 svar
Förankra kommod
Hej
Ska renovera mitt badrum och har då tänkt att sätta in en vägghängd kommod (idag har vi kommod/skåp med stödben)
Vad jag vet finns det endast träreglar bakom kaklet (60cc). Ska tilläggas att vi kommer ha en längd på 240 och med bänkskiva med inbyggda handfat, så det lär väga en del.
Vet nån hur man kan fästa utan att vara orolig för att det ska ras?
Ska renovera mitt badrum och har då tänkt att sätta in en vägghängd kommod (idag har vi kommod/skåp med stödben)
Vad jag vet finns det endast träreglar bakom kaklet (60cc). Ska tilläggas att vi kommer ha en längd på 240 och med bänkskiva med inbyggda handfat, så det lär väga en del.
Vet nån hur man kan fästa utan att vara orolig för att det ska ras?
Det går bra att fästa i träreglar med träskruv.
Enligt branschreglerna ska det finnas plywood eller kortlingar (tvärgående korta reglar) överallt där något ska skruvas fast.
Är det tänkt att badrummet ska renoveras så att det följer dagens branschregler eller är det bara fråga om någon sorts uppfräschning?
Det har betydelse för ersättningen från försäkringsbolaget vid en vattenskada.
Enligt branschreglerna ska det finnas plywood eller kortlingar (tvärgående korta reglar) överallt där något ska skruvas fast.
Är det tänkt att badrummet ska renoveras så att det följer dagens branschregler eller är det bara fråga om någon sorts uppfräschning?
Produkter som diskuteras: "träskruv"

Träskruv
Fäst trä mot trä eller andra material med en bra träskruv. Våra träskruvar finns i olika längder, tjocklekar och gängningar beroende på vad som ska byggas.
Läs mer
Tack för svar, det är uppfräschning, byta ut möbler, behålla tätskiktBirgitS skrev:
Det går bra att fästa i träreglar med träskruv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden