Hej!
Undrar bara vilket märke ni ska ha på era fönster, och varför ni valt just dessa.
Har ni valt något tillval till detta?
Färg på insidan av fönstret.
Har ni valt fönster som går ända ner till mark?

Själv är vi inne på Elitfönster, för dom är bra på att leverera och bra kvalitet,
Tillval någon form av spröjs, låsanordning som är godkänd
Färg? Gillar vitt, men tänker på att det är lättare att kanske olja, underhålla ren trä
Vi har inga fönster ända ner, men nästan...
För att jag tror att det blir skitigt.

Det blev 16 objekt från Traryd. Huvudsakligen två skäl till köpet/valet:

1. Kvalitet lika god som något annat. Familjen har dessa fönster både på sommarstället och i ett annat permanentboende. Har fungerat utan anmärkning.

2. Bra pris via Faringes årliga fönsterkampanj. 33% på listpris är rätt svårt att slå och köper man fönster för 70kSEK efter rabatt är det ett tungt vägande skäl.

Inga tillvall är gjorda förutom luftspalt och spröjs. Fönstren är vita på både in och utsida.

Det jag tycker man skall fundera både en och två gånger på är spröjsen. Även på många nya hus ser det riktigt tokigt ut när alla rutor (avdelade av spröjs) inte har samma storlek eller åtminstone samma förhållande på bredd och höjd. Jag la ner en hel del tid på att få rätt "glasmått" i valet av fönster vilket gör att alla fönster har lika förhållande. Till slut blev det ett antal 9-13, 16-13, 9-6, 6-13, 6-6, 8-16 (fast) med lämpliga spröjs som vi la beställning på. Det enda som var knepigt att få exakt rätt var en dubbelaltandörr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.