Hej!
Håller på renoverar fönstren i kåken vi köpt nyligen, det har suttit snören/rep för tätning som jag tagit bort då dessa helt vittrat sönder. Hade tänkt vanöig P-list men inser att de kommer bli konstigt, i karmen är de format som en halvmåne där mycket av listen kommer försvinna och tappa funktion.
Vad bör jag använda för lister för att få det tätt och bra?

• Vittrat tätningssnöre runt en fönsterkarm avbildat i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vittrat snöre vid ett fönsters karm som illustrerar frågan om lämplig list för tätning i halvmåneformat utrymme.
    Skapa konto
  • Närbild på ett vitt fönsterkarmhörn med halvmåneformad utrymning där tätningssnören tagits bort.
    Skapa konto
  • Närbild på en gammal fönsterkarm med skadad tätningslösning och vittrade kanter vid ett renoveringsprojekt.
    Skapa konto
Fortsätt med ull- eller linsnöre. Den är nog lättare att dra utmed alla vinklar och vrår. Går att köpa i byggnadsvårdsbutiker online. (y)

Carro_D Carro_D skrev:
Fortsätt med ull- eller linsnöre. Den är nog lättare att dra utmed alla vinklar och vrår. Går att köpa i byggnadsvårdsbutiker online. (y)
Jajo m3n de håller ju inte tätt för 5 öre tyvärr, de fönster där de var ok drog de lika mycket som de utan..

R rudeez skrev:
Jajo m3n de håller ju inte tätt för 5 öre tyvärr, de fönster där de var ok drog de lika mycket som de utan..
Ajdå, det var ju inte kul. Tyvärr sträcker sig min kunskap endast till sådana snören och P-listen.

Håller tummarna att nån kan hjälpa dig att komma fram till en lösning!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.