Vi behöver fönsterbänkar som ska sitta på vägg med konsoler framför 3 st fönster och behöver därför längre än de 2400 mm vi hittar hos Duri, Jabo och Lundbergs. Längden skulle behöva vara 3 m. Någon som har något tips på hur vi löser detta? Vi har kikat på måttbeställda hos trappbutiken men det blir för dyrt då de i färdigt skick kostar 3000 kr och dessutom inte går att få längre än 2700 mm. Vi vill inte skarva två fönsterbänkar utan ha en enstaka längd.

Ni hittar inte tillräckligt långa i ordinarie sortimentet.
Att specialbeställa blir för dyrt
Ni vill inte skarva.

Ja... Det låter onekligen svårlöst.

Varför vill ni inte skarva?

B
Jag har skarvat, limmat ihop med limknektat, själva skarven fräste jag ur och kexade. Hyvlade, slipade och målade.

Jag utgick från bauhaus hyllplan i ek.

Blev hur bra som helst.

kmartinb kmartinb skrev:
Vi behöver fönsterbänkar som ska sitta på vägg med konsoler framför 3 st fönster och behöver därför längre än de 2400 mm vi hittar hos Duri, Jabo och Lundbergs. Längden skulle behöva vara 3 m. Någon som har något tips på hur vi löser detta? Vi har kikat på måttbeställda hos trappbutiken men det blir för dyrt då de i färdigt skick kostar 3000 kr och dessutom inte går att få längre än 2700 mm. Vi vill inte skarva två fönsterbänkar utan ha en enstaka längd.
Jag köpte från ett tradingföretag i Malmö får många år sedan, 3200X300X25mm Polen kom dom från.
Helstav limmade, inte småbitar, dom ser ut som fläcktyfus
Kontakta dom här, dom gör bordsskivor på 3000 mm Polen, Finns i alla träslag.

https://stragendo.ee/sv/category/wood-panels/oak/edge-glued-oak-panels-quality-a-b

Hur ska de se ut? Sten, trä, målade? Det går ju att köpa en tre meter planka om det är det utseendet man vill ha.

Köp en bänkskiva i rätt längd och kapa upp.
/W

• Gilla
Kling 1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.