Hej!
Jag är mitt uppe i fönsterrenoveringen. Fönstren är i linje med insidan av den varmare delen av väggen. Så det finns en del av den varmare väggen som är exponerad till utsidan som visas på bilden nedan. Hantverkarna planerar att täcka den utsatta delen av den varmare väggen med enbart metallarbeten. Jag undrar om det är tillräckligt att täcka den med enbart metall? Finns det någon risk för träskador på grund av kondens eller fukt?
En hjälp att svara på denna fråga kommer att uppskattas mycket.
Jag är mitt uppe i fönsterrenoveringen. Fönstren är i linje med insidan av den varmare delen av väggen. Så det finns en del av den varmare väggen som är exponerad till utsidan som visas på bilden nedan. Hantverkarna planerar att täcka den utsatta delen av den varmare väggen med enbart metallarbeten. Jag undrar om det är tillräckligt att täcka den med enbart metall? Finns det någon risk för träskador på grund av kondens eller fukt?
En hjälp att svara på denna fråga kommer att uppskattas mycket.
Produkter som diskuteras: "fönsterrenoveringen"
Speedheater
Speedheater System - använder infravärme så att du bara efter några sekunder kan skrapa bort gammal färg som mjukas upp utan att skada underlaget. Inga giftiga ämnen frigörs, inga kemikalier behövs – Speedheater är en miljövänlig metod
Läs mer
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 112 inlägg
Hur såg det ut före bytet?
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur förbereder man med gles för stående utvändig panel med fönster/dörr utan foder och endast plåt som smyg liknande bifogade bilder?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Överhäng fönsterbräda med endast limning
Fönster & Dörrar -
Täta ett fönster med endast 1-glas?
Fönster & Dörrar -
Var köper man lös allmogespröjs - endast ett litet fönster
Fönster & Dörrar -
Är det normalt att montera fönsterbänk(granitskiva) på en enkelgipsvägg(endast 1 lager gips)?
Byggmaterial & Byggteknik