Jag målade om våra fönster i somras och kittade igen dem men det verkar fortfarande vara fuktigt mellan fönstren när det regnar. Är det någon här som har erfarenhet av detta? Huset köptes förra året.
Tack på förhand.
Mvh
Fabian
Tack på förhand.
Mvh
Fabian
Har du sett att det kommer in vatten i samband med regn eller är det missfärgningen du tänker på karmens insida? Missfärgningen/fuktfläcken kommer inte försvinna även om det slutar läcka och karmen torkar. Det är dock svårt att bedöma från ett kort men jag tycker inte det ser fuktigt ut just nu utan bara märken efter tidigare läckage.
Sen har det inget med funktionen att göra men personligen tycker jag du har kittat lite väl långt ut på glaset. Kittkanten borde sluta i höjd med karmen.
På det första fotot där vi ser fönstret utifrån är fönstret helt stängt då eller är det öppet?
Sen har det inget med funktionen att göra men personligen tycker jag du har kittat lite väl långt ut på glaset. Kittkanten borde sluta i höjd med karmen.
På det första fotot där vi ser fönstret utifrån är fönstret helt stängt då eller är det öppet?
Tack för svaret. Fönstret var inte ordentligt stängt på bilden. När jag öppnar fönsterbågarna och drar med fingret längs insidan känns det fuktigt i kanten när det regnar. Här är en bättre bild på ett annat fönster med samma problem.jag gissar på att det är kondens, på kopplade bågar som du har ska det ventileras mellan yttre o inre glasruta.
tack för svaret. Hur ventileras det? Det finns ett spalt mellan bogarna men kanske är det för litet? Jag känner inget fuktighet på rutorna. Jag undrar om det borde hjälpa att använda kitt även på insidan, eller stängs fuktighet in på detta sätt?
inte för att vara sån men du hade tjänat på att låta en yrkesman göra detta rättF Fabian W skrev:
detta ser ju för dj---t ut
Jobbet med kittet är inte rätt utfört , kittet ska finnas bakom - på sidorna - framsidan (runt hela glaset) Men om det är det som är problemet med fuktinträngning törs jag inte säga .F Fabian W skrev: