Prismässigt ligger de bra ändå. Vi gav 110k ungefär för 19 fönster och 1 dörr, där några inte var öppningsbara.

Vi tog i den färgen de var. Foder/smygar mm får man köpa själv och det blev nog 20k extra.

Du får avvakta om någon anlitat dem förra året, men tror det är lite lotteri beroende på vilka hantverkare man får
 
Jo det är nog priset som lockar mest..de 50-60 som vi har haft skillnad på olika offerter kan man lägga på annat på huset. Jag har skrivit till säljaren att han får kontakta fabriken så att de får dubbelkolla så att alla fönster är i bra skick innan lev och att han ska skicka sitt bästa montör team.
Våra smygar är i sten så jag antar att de återanvänds och foder får jag kolla upp.

Sen får jag hålla tummar och tår, men jag kommer skriva här hur det gått med för och efter bilder.
 
  • Gilla
Coolman
  • Laddar…
Hej!

Nu är allt klart totalt tog det 3 dagar monteringstid. Leveransen var väldigt punktligt och de som monterade fönstren var väldigt duktiga och tog hänsyn till möbler och inredning inomhus så allt plastades in. Våra väggar är tegel och betong så de vart nog en del extra arbete för att få jobbet utfört.

För vår del vart det inte bara utseendemässigt skillnad utan det har blivit varmare inomhus, tystare och mycket ljusare då vi har fått mindre karmar och mer glas.
Lägger upp några för och efter bilder så att de som är intresserade själva kan bedömda.

Vi är iallafall väldigt nöjda med Termoplus.
 
  • Nya fönster staplade på pall, skyddade med plast och kartong, utomhus i dagsljus med snö och träd bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya fönster staplade utomhus, snö, vinterdag, förpackade, leverans eller byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett fönster med persienner, i en tegelvägg, omgivet av en svart fönsterkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två fönster med vinterutsikt, snö, träd, en krukväxt i förgrunden inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust rum, balkongdörrar, gardiner, utsikt över träd och byggnader, lampor på piedestaler, parkettgolv, molnig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt från fönster med snö, träd, bil och en klisterlapp reflekterad i glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett fönster på en tegelvägg reflekterar träd och himmel, med en takränna ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum med stora fönster, gardiner, två lampor, utsikt över en småstad, trädkronor och molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy genom fönster, trä och stenmur ute, vintersnö, del av trappstaket inomhus, lugnt bostadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Coolman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.