En elektriker håller på och trådar om hela mitt hus då jag har gamla elledningar. Vi är i behov av att flytta mätaren på en ny modern mätartavla istället för " trätavlan " den sitter på . vi kommer så klart att göra en föranmälan så E.O.N godkänner detta . Jag undrar om E.ON tillåter att en behörig elektriker efter anmälan kan bryta plomberingen, flytta mätaren och sen kan de skicka en installatör som plomberar om den ? . Anledningen till att jag frågar är att det tar ganska lång tid innan de kan skicka en installatör själva som gör jobbet och det känns smidigare om min auktoriserade elektriker kan göra jobbet när han ändå håller på och att de själva kan komma och godkänna det eller det är kanske inte så det funkar?. Min elektriker var lite tveksam om E.ON kan godkänna det ...

Det ska din elektriker fixa normalt sett.

Din elektriker gör normalt allt jobb och en färdiganmälan, sedan kommer nätägaren i samråd med elektrikern och gör flytten av elmätaren. Nätägaren brukar normalt INTE tillåta att någon annan att flytta mätaren. Men allt det här ska din elektriker veta gör han inte det så kanske det är läge att kolla "behörigheten".

E elmont skrev:
Din elektriker gör normalt allt jobb och en färdiganmälan, sedan kommer nätägaren i samråd med elektrikern och gör flytten av elmätaren. Nätägaren brukar normalt INTE tillåta att någon annan att flytta mätaren. Men allt det här ska din elektriker veta gör han inte det så kanske det är läge att kolla "behörigheten".
Tack för svaret . Ju han tyckte att nog att det är så fallet , det är mest jag som tycker att det hade varit smidigare om han själv gjorde flytten och sedan tillkallade e.o.n som besiktigar och plomberar istället för att vi nu behöver vänta in E.ON innan vi kan göra flytten .

B bisha skrev:
Tack för svaret . Ju han tyckte att nog att det är så fallet , det är mest jag som tycker att det hade varit smidigare om han själv gjorde flytten och sedan tillkallade e.o.n som besiktigar och plomberar istället för att vi nu behöver vänta in E.ON innan vi kan göra flytten .
Det brukar aldrig vara några problem med samordningen när det gäller mätarflyttningar, det enda som krävs är någon dags framförhållande, OM det inte innebär en omdragning av nätägarens matning som kan behöva både lite planering och lite mer arbete för nätägaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.