Hej!

Jag funderar på att renovera mitt gamla kök. Jag har en idag en gammal Bacho Minimaster ventilationsaggregat med tillkopplad spisfläkt. Den plats där ventilationsaggregatet sitter hade jag behövt till framtida kyl/frys plats. Till framtida fläkt tänkte jag mig en fläkt med kolfilter då jag behöver flytta spisen till en annan vägg i köket och kommer således inte att behöva koppla till en ny fläkt till aggregatet. Min fråga är om det är möjligt att i sidleds flytta hela aggregatet 1,5 meter åt sidan (till cirkeln på bilden). Idag går det en trumma över skåpen och leds ut samma väg genom fasaden i hörnet på bilden. Min tanke var att bara flytta det i samma riktning mot hörnan utan att bryta någon väg (vill korta ner vägen ut bara). Då jag mer eller mindre har tummen mitt i handen så kommer jag att kontakta sakkunniga men ville bara förhöra mig om det är möjligt och om det är ett megaprojekt som kostar mer än det smakar (har begränsad budget till renoveringen)? Är novvis på det här, så det må vara en dum fråga, men frågar man inte så får man inte veta :)

• Kök med vit inredning, Bacho Minimaster ventilationsaggregat ovanför spisen, markerad cirkel och pil mot fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
spiskåpan till bachon är en aktiv del i husets ventilation, så den får du flytta med....
En kolfilter fläkt kommer fylla köket med fuktig luft då är det bra om bachon fungerar
Annars är det ventilationsrören och elen till motorerna och eftervärmaren som måste dras om.
agregatetet måste hänga så långt ner så att rören får plats uppepå. kommer nog se ut som fan men funktion före kosmetik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.