Hallå allihopa!
Är i färd med att bygga ett utekök i anslutning till altanen.
Har murat en lecamur som ska putsas (till vänster i bild) och tanken är att bygga en stomme mot altanen (till vänster i bild).
Hade tänkt flytspackla mot kantstenen (i mitten av bilden) för att få upp nivån och bygga "köksstommen" från den, men nu funderar jag om jag kan flytspackla en liten "platta" på 60 cm ut på markstenen.
Någon som har koll på hur man i så fall kan gränsa av flytspacklet på ett vettigt sätt?
Kantstenen är ju ojämn, plus att markstenen har ett fall åt vänster i bild.
Mvh
JimpaLimpa
Är i färd med att bygga ett utekök i anslutning till altanen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har murat en lecamur som ska putsas (till vänster i bild) och tanken är att bygga en stomme mot altanen (till vänster i bild).
Hade tänkt flytspackla mot kantstenen (i mitten av bilden) för att få upp nivån och bygga "köksstommen" från den, men nu funderar jag om jag kan flytspackla en liten "platta" på 60 cm ut på markstenen.
Någon som har koll på hur man i så fall kan gränsa av flytspacklet på ett vettigt sätt?
Kantstenen är ju ojämn, plus att markstenen har ett fall åt vänster i bild.
Mvh
JimpaLimpa
”Plattan” kommer att vara inbyggd under bänkskiva, sidor osv så den blir egentligen inte utsatt för vatten. Tänkte köra med Combimix cm760 som går att använda utomhus så länge det inte är i salta miljöer.Stefan N skrev:
Är det bättre att gjuta i betong egentligen?
Frågan är hur man formar på bästa sätt på ett ”knögligt” ojämnt underlag...
Liknande trådar
-
Flytspackla och måla om gargegolv från 80-talet
Golv -
Stänga av rumsvärme vid viss utomhustemp - Daikin Altherma
Värmepumpar -
Ny ytterdörr och trappräcke utomhus - vad ska vi välja?
Fönster & Dörrar -
Olika steg-djup befintlig trappa utomhus
Byggmaterial & Byggteknik -
Utomhusfärg/fasad - Tester
Färg, Måla & Tapetsera