Hejsan.

Jag bilade loss lite ojämnheter i källaren för att jämna till och sedan flytspackla golvet.
När jag kom ner till skarven bottenplatta/betonghålsten såg jag att det fuktade genom nedersta varvet med bruk. Grävning på utsidan väggen blir ett riktigt eländigt jobb och jag har andra projekt jag vill ha klart först. Utanför väggen är nån slags krypgrund med en slänt ner mot min källarvägg.
Ingången tìll krypgrunden är en liten lucka i en annan del av källaren, och jag kommer att ha väldigt begränsade möjligheter att gräva där inne och lägga upp jordmassor. Jag grovjämnade därför först golvet med betong med vattenglas i vattnet för att se om det höll emot fukten.
Tank var att fixa utsidan vid ett senare tillfälle, men det verkar fukta igenom ändå.

Jag tänkte använda Collomix industrispackel CM920 som ger färdigt golv som ej behöver ytterligare beläggning.

Är det ogjort arbete att flytspackla ovanpå fuktig betong?
Bilden visar min lagning, ljusgrå betong, gammalt golv och vägg, gråmålat och fuktfläck, det mörkare partiet.

Höghus

• Lagad betongskarv i källargolv med fuktfläck, gammalt gråmålat golv och vägg runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.