Satt handlingsförlamad i en timme mitt i renoveringen nyss =(

Saken är den att rören till elementet har hamnat bara någon milimeter ovanför de ny pålagda spånskivorna och nu ska jag flytspackla. Så jag undrar hur ni hade gjort, hade ni gjutit in rören (vilka har ett antal år på nacken), ringt rörkrökis för att flytta rören högre upp på väggen eller gjort på annat sätt? Det jag är rädd för är att ett rör ska gå sönder om fem år inne i gjutningen..

Förutssättningar; trähusfrån 30-talet, jag har valt att inte följa reglerna för badrum och jag är snål ;)

mvh

Radiatorrör brukar inte rosta eftersom radiatorvattnet är "dött" vatten. Det som ju lite grand oroat mig är att man numera kopplar in koppar i radiatorsystemet. Rörkillarna tycker att detta med galvaniska strömmar inte alls är något problem utan kopplar in värmepump med kopparberedare och kopparrör, trots att jag påpekat risken. Jag har jag hur många inbyggda radiatorrör som helst från kanske från ännu tidigare än 30 talet. Alla rör som jag sett är hur fräscha som helst. Men att gjuta in en koppling skulle för mig kännas lite jobbigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.