Hej,

Tänkte ge mig på att flytspackla garagegolvet i första hand. Det är lite "fult" och ojämnt idag så jag tänkte fräscha till det och sedan måla det.

Har aldrig tidigare flytspacklat men har en del koll på annat då jag gjort det mesta hemma själv så jag skulle nog kalla mig för en hobby pro :crysmile:

Nu till mina frågor:

1. Det finns idag en golvbrunn i garaget, hur skall jag göra för att flytspacklet skall bibehålla fallet?
2. Har kollat på en del Youtube videos och tyckte att det såg rätt så enkelt ut.. Är det verkligen så "enkelt"? Hälla ut i hörnen och låta spacklet jobba själv?
3. Jag behöver ju egentligen inte bygga på så mycket, det är endast mest för att snygga till det och sedan måla. Hur räknar jag enklast ut hur mycket jag behöver lägga på?

Sen en annan flytspackel fråga, vi håller på med att riva ur gammalt golv i syrrans hus och tänkte köra på "flytande" golv dvs utan trösklar och lister mellan hall och kök. Dock är köket lägre än hallen. Vi tänkte köra med flytspackel, behöver alltså inte finnas några fall eller liknande.

1. Hur gör man enklast där? Är det "bara" att ta fram kvm, cirka tjocklek och bara att hälla på så att allt flyter samman så fixar spacklet resten med avjämning osv?

Har aldrig riktigt förstått mig på flytspackel då jag aldrig gjort det tidigare så om någon vänlig själ vill förklara hur det funkar osv så är jag mer än tacksam
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.